رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: ششمین سوگواره آیین‌های حسینی با عنوان "تعزیه، میراث‌ معنوی" در شاهرود از امروز و در نخستین روز محرم آغاز می شود

به گزارش مرورنیوز، حمیدرضا حسنی افزود: مراسم تعزیه‌خوانی در قالب ششمین سوگواره آئین‌های حسینی در دهه اول محرم در شاهرود برگزار می‌شود.

وی گفت: این سوگواره با هدف احیای مراسم تعزیه در تکایا و جلوگیری از رواج بدعت در اجرای این آیین نمایشی- مذهبی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تعزیه از جمله هنرهای نمایشی بومی ایرانیان است که هدف از اجرای آن نمایش نمادین وقایع جانسوز کربلا و مصیبت‌های وارده به امامان معصوم (ع) است، گفت: احیا و اشاعه شیوه‌های سنتی عزاداری و زنده نگهداشتن شور حسینی از جمله اهداف برپایی این سوگواره است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: مراسم تعزیه خوانی در دهه اول ماه محرم سال جاری همه روزه از ساعت 15 الی 17 در خیابان مصلی، مجموعه تاریخی تکیه سعادت برنجی شاهرود با همکاری اداره میراث فرهنگی شاهرود، هیات متوسلین به قمر بنی هاشم، خادمین مجموعه تاریخی تکیه سعادت برنجی و اداره اوقاف و امور خیریه شاهرود برگزار می‌شود.