استاندار اصفهان اظهار داشت: تکمیل و افتتاح موزه ی دفاع مقدس از دغدغه های مدیریت استان در این بخش است و شرمنده ایم که پس از ۲۸ سال از پایان دفاع مقدس، موزه ای برای نمایش و انتقال رشادت های شهیدان والامقام استان به نسل جوان وجود ندارد.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، رسول زرگرپور در دیدار رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: برخی از نهادها فرا جناحی و فرا خطی هستند و همه مسوولان تلاش می کنند که کمک های موثری به این نهادها داشته باشند که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز از این جمله به شمار می رود.

وی با اشاره به برخورداری اصفهان از شهدا، ایثارگران و جانبازان ۸ سال دفاع مقدس گفت: تصور نمی شود که استانی همچون اصفهان که ۲۳ هزار شهید والامقام و تعداد زیادی ایثارگر و جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، چنین وضعیتی در خصوص موزه دفاع مقدس داشته باشد.

رسول زرگرپور با بیان اینکه این وضعیت در شأن اصفهان، شهدا و مردم ولایتمدار این استان نیست، گفت: با توجه به حضورگردشگران خارجی در اصفهان موزه دفاع مقدس می تواند در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به دیگر کشورها نیز موثر باشد.

زرگرپور تکمیل و افتتاح موزه دفاع مقدس را از دغدغه های مدیریت استان در این بخش برشمرد و اظهارداشت: واقعا شرمنده ایم که پس از ۲۸ سال از پایان دوران دفاع مقدس موزه ای برای نمایش و انتقال رشادت های شهیدان جانبازان و ایثارگران این استان به نسل جوان وجود ندارد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور نیز در این دیدار ضمن قدردانی از پیگیری های استاندار اصفهان در راستای تکمیل موزه ی دفاع مقدس اظهار داشت: خوشبختانه مقوله دفاع مقدس و حفظ آثار و نشر ارزش‌های آن از دغدغه های مدیریت استان ها به شمار می رود.

سردار بهمن کارگر افزود: تلاش می کنیم ساختار فیزیکی موزه دفاع مقدس اصفهان در سوم خرداد سال آینده تکمیل و تا هفته دفاع مقدس به بهره برداری کامل برسد.