فرمانده انتظامی خوزستان گفت: در گذشته مواردی که باید در بحث مدیریت آب و مبارزه با برداشت‌های غیرمجاز آب انجام می‌گرفت، اعمال نشد که اکنون این مسائل به مشکلاتی برای استان تبدیل شده است و باید برای آن‌ها چاره‌ای اندیشیده شود.

به گزارش مرور نیوز، سردار اسحاقی در جلسه حفاظت از منابع آب خوزستان اظهار کرد: پیش‌بینی نمی‌شود که در سالیان آتی شرایط بهتری در بارندگی‌های استان را شاهد باشیم و با توجه به این مسائل باید از اکنون در استان یک نقشه راه و طرحی برای حل مشکلات به وجود آمده در بحث آب برای استان داشته باشیم و مطالعاتی را در این زمینه انجام دهیم تا شاهد حل مشکلات باشیم.

 وی افزود: اینکه جهاد کشاورزی به دنبال تولید بیشتر و سازمان آب و برق به دنبال مدیریت منابع آب هستند، باعث به وجود آمدن مشکلاتی می‌شود و باید برای حل این مشکلات در جایی جمع شوند و به برنامه ریزی بپردازند تا این مشکلات روز به روز بیشتر نشود. 

اسحاقی گفت: اگر نمی توانیم در حوزه مدیریت آب در بالادست کاری کنیم تا آب مورد نیاز به پایین دست برسد باید جایگزین هایی را برای آن در نظر بگیریم و در این زمینه در فاصله های زمانی معین برنامه هایی را تعریف کنیم.

اسحاقی تصریح کرد: برای این کار می‌توانیم به تغییر الگوی کشت بپردازیم یا در برخی از موارد کشت انجام ندهیم یا محصول مورد نیاز را از جای دیگری تأمین کنیم یا در شیوه آبیاری و نحوه تأمین آب تغییر ایجاد کنیم تا به نوعی کاری را که نتوانستیم در بالادست انجام دهیم در حوزه خودمان با این تغییر روش ها انجام داده باشیم.

 اسحاقی عنوان کرد: مشکلات درون استان در بحث آب باید حل شود. همچنین در خصوص حل مشکلات بیرونی باید از بیرون استان به صورت فنی این مطالبات دنبال شود تا شاهد حل مشکلات در بحث آب در بالادست خوزستان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: می‌توانیم با تعیین یک نقشه راه درون استانی، مسئله را سامان دهیم تا بتوانیم با اشراف بیشتر بر مسائل به حل مشکلات آب در خوزستان بپردازیم.

همچنین در ادامه این جلسه علیمرادی، مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان عنوان کرد: در مدیریت مصرف همه حوزه‌ها و مسئولین باید به کمک سازمان آب و برق بیایند زیرا اگر این متولیان اطلاعات درستی در اختیارشان قرار گیرد، می‌توانند به نحو صحیحی در بحث مدیریت مصرف عمل کنند.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنیم در خصوص موضوعاتی شامل تأمین و تقاضای آب، همه دستگاه‌ها همکاری جدی با سازمان آب و برق داشته باشند تا این سازمان بتواند سیاست‌های خود را عملیاتی کند و مشکلات درون استان حل شود.

علیمرادی تصریح کرد: باید همه به کمک حوزه مدیریت تأمین آب بروند تا این خواست عمومی در درون استان محقق شود.