مدیرعامل آبفای شهری ایلام گفت: هم‌اکنون چهار تصفیه‌خانه فاضلاب در استان ایلام در مدار بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

به گزارش مرور نیوز، مهندس «داراب بیرانوندی» اظهار کرد: تصفیه‌خانه شهر سرابله یکی از طرح‌های مهم این شهرستان است که احداث آن، بر اساس فنّاوری روز و با فرایند سیستم لجن فعال با هوادهی گسترده طراحی و اجراشده و کیفیت آبی به‌مراتب بهتر از سیستم‌های قبلی را دارد.

وی افزود: این پروژه در زمینی به مساحت 5.2 هکتار با ظرفیت تصفیه‌خانه 4500 مترمکعب در شبانه‌روز است که در افق طرح جمعیتی بالغ‌بر 20 هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد و با اعتباری بالغ‌ بر 150 میلیارد ریال، از محل طرحی‌های عمرانی اجرا شده است.

بیرانوند اضافه کرد: در گذشته دفع غیربهداشتی فاضلاب شهرستان سرابله موجب ایجاد مشکلات زیست‌ محیطی بسیاری در منطقه شده بود، این مسئله به علت جنس خاک لایه‌های زمین و سنگی بودن منطقه و عدم امکان استفاده از چاه جذبی به وجود آمده بود که هم‌اکنون با اجرای طرح مذکور این مشکلات رفع خواهد شد.

مدیرعامل آبفای استان هدف از اجرای این طرح جلوگیری از بروز مشکلات زیست‌محیطی ایجاد شده از قبیل چهره نازیبای شهر، خطر بیماری‌های اپیدمی، استفاده کشاورزان پایین‌دست از فاضلاب خام و آلودگی تولیدات کشاورزی، نفوذ آلودگی به سفره‌های آب زیرزمینی و... برشمرد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون چهار تصفیه‌خانه فاضلاب در استان ایلام در مدار بهره‌برداری قرار گرفته که در شهرهای ایلام، دهلران، دره‌شهر و مهران واقع‌شده‌اند، گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ایوان در دست اجرا است و با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر ششمین تصفیه‌خانه‌ی استان ایلام نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب ایلام در پایان اظهار کرد: کار مطالعات تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای ملکشاهی، آبدانان به پایان رسیده که در صورت تأمین اعتبار عملیات اجرایی آن‌ها نیز در آینده آغاز می‌شود.