استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هیچ اراده ای قادر نیست چراغ دانشگاه را خاموش کند، چراغی که سمت و سوی آن در جهت انسانیت و دفاع از حقیقت، آرمان خواهی و عدالت است.

به گزارش مرور نیوز، علی اوسط هاشمی در مراسم 16 آذر که در دانشگاه آزاد برگزار شد، افزود: می توان به یقین گفت که خشکسالی در پیشرفت و علم اندوزی دانشگاه ها محال است، زیرا مزرعه فکر انسان است.

علی اوسط هاشمی تکریم دانش و دانستن را فرصت ارزشمندی عنوان کرد و گفت: روز دانشجو، روزی با شکوه و زینت بخش به حضور دانشجو و نقش ماندگار آن در تاریخ است. ملت ایران مرعوب قدرت نیست و خود تولید کننده قدرت هستیم. اگر از شهیدان بزرگ نیا، قندچی و شریعتی رضوی سخن به میان می آید حاصل همین خرد، دانش، دانستن و شعور است. بعد از نهضت مشروطه دو جریان دانشجویان در دانشگاه ها و علما و روحانیون فعالیت کردند و هرگاه این دو جناح وظایف خود را به خوبی ایفا کردند راه را بر سلامت جامعه هموار نمودند.

استاندار افزود: اگر نظام جمهوری اسلامی ایران را داریم و اگر تمام ساختارهای دولت با رای ملت تصویب میگردد نشان از اراده ملت است و نباید فراموش کنیم که اگر در جایگاهی از دولت قرار گرفتیم خود را جدا از مردم ندانیم و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید وامدار راه شهدا و امام خمینی ره باشیم  راهی که برگرفته از امر به معروف و نهی از منکر است.

هاشمی افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان فریضه می‌دانیم باید بدانیم که این امر متوجه همه خواهد شد، امر به معروف و نهی از منکر متوجه من خواهد بود که به موقعیت خویش مغرور نشوم و سبب تضییع حق مردم نگردم. امر به معروف و نهی از منکر اگر با تکیه بر مبانی صحیح خود و توام با آگاهی باشد مثمر ثمر خواهد بود و امر به معروف و نهی از منکر توام با احترام متوجه قدرت و دولت است. در تیترها و گفته ها و عملکردمان باید صیانت از اعتبار ملی را به عنوان حق مردم وظیفه خود بدانیم.

وی گفت: بنده به عنوان راس هرم استان اگر حکومت را بر پایه نظم، عدالت، نقد و انضباط می دانم نباید از انتقاد علیه خود خشمگین شوم زیرا ما هزینه ها و سرمایه های ارزشمندی مانند شهدا را از دست دادیم تا سخن از رانت به میان نیاید. اگر امر به معروف و نهی از منکر عمومیت دارد و همه می توانند آمر به معروف ناهی از منکر باشند باید ایفای نقش کنند اما لازم است در نظر داشته باشیم که ما در مقام خیر و عبادتیم نه در مقام تخریب؛ پس نباید نگاه ما به امر به معروف ونهی از منکر برای تخریب وآلوده به غرض باشد.

همچنین استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نقش کشورهای همسایه و شرکای منطقه ای باید در سند توسعه مکران گنجانده شود زیرا توسعه بدون کشورهای همسایه و شرکا معنایی ندارد.

علی اوسط هاشمی افزود: سواحل مکران به راحتی می تواند بسترهای توسعه و پیشرفت این استان را فراهم کند. ما مسوول صیانت از نقش‌آفرینی هر سرمایه‌گذار هستیم و در توسعه سواحل باید یک نگاه تفریحی و توریستی داشته باشیم.

استاندار ادامه داد: اجرای طرح پتروشیمی بندر چابهار می تواند این منطقه را به قطب سوم پتروشیمی کشور تبدیل کند. توسعه این سواحل از بهترین تصمیمات دولت بوده که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز است. برخی از طرح های در دست اجرا در سواحل مکران استراتژیک و کلیدی است.

وی در ادامه با بیان مزیت های بندر چابهار گفت: سیستان و بلوچستان می تواند پیشانی توسعه کشور باشد و استفاده از قابلیت های گرمسیری برای توسعه گردشگری، ظرفیت های بنادر، ترانزیت و فیبرنوری در سند توسعه سواحل مکران یک امر ضروری است.

هاشمی با بیان اینکه 51 درصد جمعیت این استان در روستاها زندگی می کنند و باید در سند توسعه سواحل مکران به تهدید جابجایی جمعیت توجه ویژه ای شود، خاطرنشان کرد: با تجمیع روستاها و ارائه خدمات مناسب باید جلوی مهاجرت شتاب زده روستاییان را به شهرهای بزرگ گرفت.