معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان اصفهان گفت: 59 درصد از نیت‌های موقوفات استان اصفهان مذهبی است که 48 درصد از این موقوفات برای عزاداری و تعزیه ‌داری امام حسین(ع) است و 11 درصد مابقی برای نیت‌های قرآنی است.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری در همایش طلاب شهرستان نطنز که در محل امامزاده آقا علی عباس(ع) بادرود برگزار شد، ضمن اشاره به آیات قرآن و آنچه می‌توان از آموزه‌های آن برداشت کرد و در موارد مختلف از آن بهره برد، اظهار کرد: تمسک به ثروت‌های معنوی اسلام از جمله قرآن کریم که همواره مد نظر مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) نیز بوده است و خدمت به این ثروت معنوی باید در موقوفات استان اصفهان نیز مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: یکی از وقف‌هایی که باید در جامعه گسترده شود بحث وقف های قرآنی است، هم‌ اکنون حدود 59 درصد از نیت‌های موقوفات استان اصفهان مذهبی است که 48 درصد از این موقوفات برای عزاداری و تعزیه ‌داری امام حسین(ع) بوده و 11 درصد مابقی برای نیت‌های قرآنی است که این 11 درصد نیز برای اجرای برنامه‌ های قرآنی وقف نشده اند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان تصریح کرد: امروز لازم است روحیه مشارکت مردم با استفاده از ظرفیت‌های بهتر و بیشتری جذب شود، در این11  درصد بسیاری از موارد در حوزه وقف قرآنی محدود به قرآن‌خوانی ‌های شب جمعه بر سر مزار و قبور است.

وی در ادامه بیان کرد: برای خدمت به قرآن کریم باید نهضت ترویج فرهنگ قرآنی را نیز پی گیری کرد و امروز به مدد روحانیت، سیستم وقف شفاف و روشن‌ شده و کلیه مراحل اجرای وقف روشن و مستند است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری با تأکید به همین سرمایه ‌های معنوی ارزشمند در حوزه وقف به نقش نظارت در شفاف ‌سازی مسیر این وقف‌ ها اشاره کرد و وقف را پشتیبان حرکات انقلابی کشور دانست.

وی توسعه وقف را در مساجد عامل قدرتمندی مساجد عنوان کرد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با وجود مشکلات مالی کشور وقف در حوزه مساجد و امامزادگان قابل‌ قبول است، اما هنوز هم کمبودهایی وجود دارد.