مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان رتبه اصفهان را در نشر پس از استان های تهران، قم و مشهد، چهارم عنوان کرد و گفت: دبیرخانه شورای نظارت بر نشر در استان فعال است.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی در بیست و سومین دوره جایزه کتاب اصفهان گفت: ٥٠٨ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره توسط داوران خانه کتاب مورد ارزیابی قرار گرفت که در نهایت ٢٧ مولف و فعال عرصه کتاب در استان برگزیده شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: با توجه به جایگاه اصفهان در حوزه تمدنی، فرهنگی و هنری می طلبد که برای اصفهان کتاب های بیشتری نوشته و منتشرشود.

وی افزود: با توجه به تغییرات صورت گرفته از این پس مولفانی که در خارج از استان و غیر بومی هستند نیز می توانند در باره اصفهان مطلب بنویسند و در این همایش شرکت کنند.

وی به فعالیت های و اقدامات صورت گرفته در حوزه توسعه کتابخوانی در استان اشاره کرد و گفت: تشکیل کارگروه گسترش کتابخوانی، پایتخت کتاب، انتخاب ٢ روستای برتر، طرح جشنواره کتابخوانی کودک و نوجوان، طرح عیدانه، تابستانه و پاییزانه کتاب که اصفهان همیشه رتبه اول تا دوم را کسب کرده است از جمله این اقدامات است.

حجت الاسلام ارزانی افزود: در حوزه نشر کتاب در سال ٩٤، یک هزار و ٧٠٠ عنوان کتاب مجوز نشر گرفت و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز یک هزار و ٢٠٠ عنوان موفق به دریافت مجوز نشر شد.