مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: مباحثی مانند سبک زندگی، دور شدن از ارزش‌های اسلامی و ایرانی، تجمل‌گرایی و ترویج ولنگاری فرهنگی در کمیسیون اجتماعی سیاسی اجلاسیه جامعه مدرسین مطرح و ۱۰ راهکار برای آن تصویب شد.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد فرخ‌فال عصر امروز در مراسم اختتامیه دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از کمیسیون اجتماعی سیاسی این اجلاسیه اظهار داشت: مباحثی مانند سبک زندگی، دور شدن از ارزش‌های اسلامی و ایرانی، تجمل‌گرایی و ترویج ولنگاری فرهنگی در این کمیسیون مطرح شد.

وی با بیان اینکه پس از بحث 10 راهکار برای این منظور به تصویب رسید، خاطرنشان کرد: ارائه الگوی نظری و علمی سبک زندگی اسلامی، تبیین الگوهای اسلامی، تشویق مردم برای مصرف کالای ایرانی، مبارزه با مراکز ترویج‌دهنده سبک زندگی غربی، اصلاح سبک زندگی مسئولان، اهتمام به دغدغه‌های پنج‌گانه رهبر انقلاب در سبک زندگی و تبلیغ هدایت نسبت به سبک زندگی اسلامی از جمله این راهکارها بود.

دبیر کمیسیون اجتماعی سیاسی اجلاسیه جامعه مدرسین دومین منظر این کمیسیون را دشمن‌شناسی دانست و افزود: غفلت از دشمن و تضعیف روحیه جهاد و شهادت محور بعدی این کمیسیون بود که راهکارهایی برای آن مانند افزایش بصیرت، شناخت اهداف دشمن، تقویت روحیه جهاد و شهادت، پاسداشت مقام شهدا و ... در این کمیسیون ارائه شد.

وی با بیان اینکه هفت پیامد برای فرهنگ "ما نمی‌توانیم" و " کاهش خودباوری" مطرح شد که سه راهکار برای آن به تصویب رسید، ادامه داد: محور دیگری که در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت پیگیری مطالبات رهبری در مبارزه با فقر، فساد و تبعیض بود که 9 راهکار برای آن از جمله ترویج فرهنگ مالی صحیح اسلامی، سبک زندگی اقتصادی اسلامی، امربه‌معروف، پیگیری مطالبات رهبری و... به تصویب رسید.

مدیر حوزه علمیه استان قم محور دیگر این کمیسیون را در خصوص آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) دانست و گفت: در این زمینه هم ترویج گفتمان رهبری، سازوکار اجرایی در عرصه منشور روحانیت جز راهکارهای آن در نظر گرفته شد.

وی بحث درباره ظرفیت‌های نظام و حوزه و بررسی رویش‌های انقلاب، تقویت نیروهای انقلابی و... را از دیگر مباحث مطرح‌شده در این کمیسیون ذکر کرد.