عضو شورای شهر همدان با تاکید بر تعجیل و تسریع در اجرای پروژه‌های اقتصادی توسط شهرداری گفت: مدیریت شهری باید نسبت به اجرای پروژه‌های اقتصادی با توجه به صرفه و صلاح شهر اقدام کند.

به گزارش مرور نیوز، محمد تبریزی صبح امروز در جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان که پیرامون بررسی انعقاد و اجرای پروژه‌های شهر سبز برگزار شد اظهار داشت: همدان ظرفیت‌های خوبی در زمینه سرمایه‌گذاری بویژه حوزه گردشگری دارد که باید از این فرصت‌ها به نحو مطلوبی بهره گرفت.

وی افزود: استفاده از تجارب کلانشهرها در بحث سرمایه‎‌گذاری و گردشگری فرصتی است که باید از آن به نحو معقولانه بهره گرفت بر این اساس شرکت در همایش و کنفرانس‌های کشوری و بین‌المللی این فرصت‌ها را ایجاد می‌کند.

تبریزی به برگزاری سمینار و همایش‌های مختلف شهری اشاره کرد و گفت: مدیران شهری که با وجود مشغله فراوان محل خدمت خود را به مقصد اینگونه همایش و کنفرانس‌ها ترک می‌کنند شورای شهر همدان انتظار دارد که ره‌توشه و دستاورد مناسبی برای شهر به ارمغان آورند.

وی به انتخاب همدان به عنوان آزمونه شهر سبز پایدار جهان اسلام و حضور مدیران شهرداری همدان در سمینار سرمایه‌گذاری در تهران تصریح کرد: بر این اساس از شهرداری خواسته شد گزارشی از دستاورد حضور خود در این سمینار در جلسه کمیسیون ارائه دهد.

تبریزی در ادامه به پروژه میدان بار بزرگ همدان اشاره کرد و گفت: با توجه به پایان رسیدن مراحل قرارداد میدان بار جدید انتظار می‌رود شهرداری همدان با اعمال مدیریت مناسب در جهت اجرای سریع این پروژه به همراه سرمایه‌گذاران گام بردارد و برای محل فعلی میدان بار با مشارکت مالکین و صاحبان حقوق قانونی پروژه‌ای در خور شان و با حفظ استانداردهای شهری که مشکلی برای محل ایجاد نکند تعریف کند.

وی همچنین در خصوص کارخانه سیمان شهرداری همدان اظهار داشت: مسئولیت این کارخانه به شهرداری سپرده شده است که باید با جلوگیری از فرصت سوزی نسبت به اجرای اینگونه پروژه‌های اقتصادی با توجه به صرفه و صلاح اقدام کند و این امر می‌طلبد از مسیر سازمان مربوطه به سرعت تعیین تکلیف شود.

شهردار همدان نیز در این جلسه از انعقاد قرارداد میدان بار جدید با سرمایه‌گذار خبر داد و گفت: عملیات اجرایی طرح به زودی آغاز می‌شود و تلاش بر اتمام سریع پروژه است.

سید مصطفی رسولی با بیان اینکه در همدان فضا به منظور سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف فراهم شده است، افزود: به صورت 100 درصدی آمادگی همکاری با مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری و هلدینگ‌های این مجموعه را داریم.