‌مدیر آب‌وخاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: وظیفه همه نجات دشت قزوین از بحران کم‌آبی است، بنابراین باید توجه ویژه‌ای به این امر شود.

به گزارش مرور نیوز، محمدحسین عطایی در سی‌ویکمین جلسه ستاد آبیاری تحت‌فشار اظهار کرد: باید دشت قزوین را از بحران کم‌آبی نجات داد و برای این کار باید کشاورزان را ترغیب و تشویق به اجرای طرح‌های نوین آبیاری و طرح تجمیع کرد.

وی ادامه داد: بر اساس آیین‌نامه مصوب؛ اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی 10 هکتار و در باغات 5 هکتار تعین شده است.

عطایی تصریح کرد: با توجه به جلسات برگزارشده با معاونت آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی، ظرفیت پیمانکاران برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت‌فشار محدود نیست.

وی از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه خواست: بیشترین سمت‌وسو که بر اساس آئین‌نامه اجرایی و حدنصاب اراضی کشاورزی؛ آبیاری تحت‌فشار است را رعایت کنند.

به گفته وی، در مصوبه حیات دولت به استان قزوین 20 هزار هکتار آبیاری نوین در استان اجرا خواهد شد که تاکنون چهار هزار هکتار آن پایان یا در حال اجرا است.

 به گفته مدیر آب‌وخاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مطالعات بیش از 10 هزار هکتار نیز به پایان رسیده است.