معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیمارستان 170 تختخوابی منظریه خمینی ‌شهر با 99 درصد پیشرفت، آماده تحویل به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، محمدجعفر علیزاده در حاشیه بازدید از این بیمارستان در جمع خبرنگاران افزود: بهره‌برداری نهایی از بیمارستان منظریه بستگی به تجهیز و تأمین نیروی انسانی آن توسط وزارت بهداشت و درمان دارد و ما آماده تحویل نهایی آن هستیم.

وی ادامه داد: عملیات عمرانی اصلی بیمارستان با هزینه بیش از 32 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی به اتمام رسیده است و در حال حاضر در مرحله تست نهائی تأسیسات داخلی قرار دارد.

علیزاده با بیان اینکه اسکلت این بیمارستان مربوط به سال 70 است اما در سال 85 مقاوم‌سازی شد، تصریح کرد: طراحی بیمارستان منظریه جزو نسل قدیم بیمارستان های کشور محسوب می شود اما در سال‌های گذشته کاملاً به روز رسانی شد.

وی بیان اینکه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، سال گذشته درخواست جدیدی در زمینه طراحی این بیمارستان داشتند، گفت: وزارت راه‌ و شهرسازی از درخواست مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای ایجاد تغییرات جدید در بیمارستان منظریه خمینی‌شهر استقبال می‌کنند.

وی تأکید کرد: درخواست توسعه فضای جدید از جمله ایجاد محل فرود بالگرد با فرایند راه‌اندازی بیمارستان تعارض ندارد و مانعی در راه افتتاح آن محسوب نمی شود فقط فرآیندِ جدید توسعه نیاز به طی مراحل تصویب نقشه‌های ارائه ‌شده از طرف دانشگاه علوم پزشکی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بیمارستان منظریه یکی از بیمارستان‌های مهم با کاربری خدمات درمانی متنوع در استان اصفهان محسوب می‌شود.

علیزاده تصریح کرد: این بیمارستان دارای بخش‌های تخصصی متعدد از جمله داخلی، جراحی، زنان و زایمان و کودکان و نوزادان، هشت اتاق عمل اصلی و بخش اورژانس است.

وی بیان کرد: در طراحی بخش اورژانس این مرکز درمانی 18 تخت بیمارستانی، 34 تخت مراقبت‌ وِیژه، به همراه بخش‌های وِیژه ccu و ICU در نظر گرفته است .