مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۲۰۰ هزار بیسواد زیر ۵۰ سال در سطح استان شناسایی شده است.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا نخعی در مراسم تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان سراوان افزود: تا این لحظه با همت مدیران و معلمان ۱۳۰ هزار نفر از این 200 هزار نفر باسواد شده‌اند یا سر کلاس درس حضور دارند.

وی بیان کرد: انتصاب مدیران باید در راستای اهداف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی انجام شود که در این راستا با بررسی‌های میدانی بهترین گزینه‌ها انتخاب شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: یک سوم رتبه‌های زیر 1000 استان در کنکور سال گذشته توسط دانش‌آموزان سراوانی کسب شده و این نشان دهنده تلاش و زحمات فراوان مسئولان آموزش و پرورش این شهرستان بوده است.

نخعی گفت: از همراهی و همکاری خیرین شهرستان سراوان که میزان مشارکت آنها در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است تشکر می‌کنیم.

محمدباسط درازهی نیز در این مراسم اظهار کرد: زحمات وزیر سابق آموزش و پرورش برای رشد آموزش در سیستان و بلوچستان جای تقدیر دارد و امیدواریم وزیر جدید بتواند بزرگ‌ترین خانواده کشور را که بیش از 15 میلیون نفر زیر چتر آن هستند، به درستی راهبری کند.

نماینده مردم سراوان در مجلس گفت: جامعه‌ای نجات پیدا می‌کند که در آموزش و پرورش آن سرمایه‌گذاری شود و مردم بتوانند همگام و همسو با دولت در جهت احقاق این هدف همکاری کنند.

وی از مجمع خیرین مدرسه‌ساز سراوان به دلیل زحمات زیاد آنها در منطقه بلوچستان تقدیر کرد و گفت: امیدواریم مدرسه‌سازی هم در استان مثل ساختن مسجد نهادینه شود تا هیچ کودکی از تحصیل باز نماند.

در پایان این مراسم از خدمات "حسن نوروزی" رئیس سابق آموزش و پرورش سراوان با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد و "ایوب دهواری" به عنوان رئیس جدید آموزش و پرورش این شهرستان معرفی شد.