یازدهمین دوره مسابقات قرآن کریم جامعه کار و تولید استان اصفهان در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در آیین افتتاح این مسابقات  هدف از برگزاری این مسابقات را فراگیری معارف ارزشمند قرآن و انتقال فرهنگ قرآنی به جامعه کار و افزایش بهره وری کار عنوان کرد.

محسن نیرومند افزود: سلامت کار و ایجاد نشاط روحی و روانی در محیط های کاری با بهره گیری از فرهنگ قرآنی از دیگر اهداف برپایی این مسابقات است.

وی اظهار کرد: در این دوره از مسابقات 220 نفر از برگزیدگان مسابقات قرآنی شهرستان های استان در دو بخش خواهران و برادران شرکت دارند.

نیرومند افزود: این مسابقات در 6 رشته شامل 'قرائت و تحقیق'، 'قرائت و ترتیل'، 'حفظ کل قرآن'، 'حفظ 20 جزء'، 'حفظ 10 جزء' و 'حفظ مفاهیم جلد 21 تفسیر نمونه' در حال برگزاری است.

وی به حضور تمامی جامعه مخاطب کار و تولید استان شامل کارگران، کارفرمایان، کارآفرینان و خانواده های آنها در این مسابقات اشاره کرد و گفت: 116 نفر در بخش خواهران و 104 نفر در بخش برادران حضور دارند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: داوری این مسابقات از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان صورت می گیرد و در پایان 12 نفر در دو بخش و در هر رشته یک نفر خواهر و برادر برگزیده و به مرحله کشوری راه می یابند.

معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نیز گفت: سال گذشته 18 نفر از کارگران استان به مسابقات کشوری راه یافتند و از آن تعداد پنج نفر رتبه اول و دوم کشور را در مسابقات قرآنی کسب کردند.

احمدرضا پرنده افزود: در یازدهمین دوره مسابقات قرآن جامعه کار و تولید استان بیشترین افراد شرکت کننده از شهرستان های اصفهان، کاشان و اران و بیدگل هستند.

در استان اصفهان 9 هزار و 500 واحد صنعتی و 150 هزار واحد صنفی وجود دارد.