سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به طور کلی پیشرفت فیزیکی در مسیر خط یک قطار شهری 82 درصد بوده و حداکثر سرعت قطار شهری 80 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، ندا واشیانی پور در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مسائل مهمی که امروزه شهر ما به آن مبتلا است بحث آلودگی هوا است، اظهار کرد: کلان شهر اصفهان جزء شهرهایی است که در رده بندی جهانی آلودگی هوا در رده بالایی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه سهم حمل و نقل و نقل عمومی از بودجه عمرانی در سال 1395، 30 درصد است، افزود: در بودجه عمرانی سال 95 مبلغ 414 میلیارد تومان به پروژه قطار شهری و مبلغ 203 میلیارد ریال به احداث مسیر و ایستگاه اتوبوس تندرو و مبلغ 900 میلیارد ریال به خرید اتوبوس و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی اختصاص یافته و برای سایر  موارد حمل و نقل عمومی نیز یک هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده که مجموعاً مبلغ 624 میلیارد و 300 میلیون تومان بودجه حمل و نقل شهری در سال 95 دیده شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه همچنین 11 درصد از سهم بودجه عمرانی 95 به فضای سبز اختصاص یافته است، گفت: در راستای پروژه مترو مطالعات امکان سنجی حمل و نقل انبوه از سال 74 تا 77 طول کشید و آغاز عملیات اجرایی خط یک در سال 1380 آغاز شد.

وی با تاکید بر اینکه طول مسیر خط یک قطار شهری 2/20 کیلومتر است که از شهرک قدس تا صفه ادامه دارد و دارای 20 ایستگاه است، افزود: در فاز یک این پروژه ایستگاه های قدس، بهارستان، گلستان، شهید مفتح، شهید علیخانی، جابر، کاوه، شهید چمران، شهید باهنر، شهدا و تختی دیده شده است.

واشیانی پور اظهار کرد: در فاز دوم خط یک قطار شهری اصفهان نیز ایستگاه های میدان امام حسین(ع)، میدان انقلاب، سی و سه پل، شریعتی، میدان آزادی و در فاز 3 دانشگاه، کارگر، کوی امام و صفه دیده شده است.

وی با اشاره به پیشرفت خط یک قطار شهری اصفهان اضافه کرد: به طور کلی پیشرفت فیزیکی در مسیر خط یک قطار شهری 82 درصد بوده و حداکثر سرعت قطار شهری 80 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه 10 ایستگاه خط یک قطار شهری سال گذشته به بهره برداری رسید، تاکید کرد: امیدواریم در آینده مردم از خط یک قطارشهری به طور کامل بتوانند استفاده کنند.