مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در بسیاری از کشورهای اسلامی از قرآن برای تفسیر به رای و پوشش دادن اعمال خلاف خود استفاده می کنند.

 به گزارش مرور نیوز از اصفهان ، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در جمع متسابقین نیروهای انتظامی استان های مرکزی، چهار محال و بختیاری، یزد و اصفهان گفت: قرآن عامل پیروزی، حرکت، ترقی و مملو از برنامه هایی برای زندگی است.

وی افزود: قرائت قرآن کریم توفیق می خواهد و هرکسی این توفیق را بدست نمی آورد تا جوان هستید قرآن بخوانید و قرآن را حفظ کنید با بالا رفتن سن توان و حوصله انسان نیز کاهش می یابد و توفیق قرائت و حفظ قرآن نیز از دست می رود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به فواید قرائت قرآن کریم اشاره کرد و بیان داشت: قرائت قرآن نورانیت را در دل فرد و منزل مومن سبب می شود همچنین هر کس که صبرش بر معصیت تمام شده باشد با تلاوت قرآن کریم آرامش می یابد جلوگیری از افسردگی می کند عقل را تقویت می کند و قاریان قرآن هم هوش بالایی دارند و مهارت زیادی در استفاده از عقل و هوش خود دارند همچنین قرآن در روز قیامت شفاعت فرد را می کند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی ادامه داد: قرائت قرآن باعث نجات از تنهایی و معصیت می شود و شیاطین را دفع می کند در قرآن کریم تمام قوانین لازم برای رسیدن به سعادت و کمال آمده است که با تدبر در این کتاب الهی می توان به سعادت جاودانه رسید.

وی تصریح کرد: همچنین اگر از قرآن دور شویم این امر باعث می شود تا تحت تاثیر افکار بیگانگان قرار بگیریم و از راه سعادت و کمال دور بشویم در روز قیامت قرآن کریم نیز از ما شاکی می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان دوری از قرآن را سبب مشکلات پیش آمده در نیای امروز دانست و گفت: قرآن در میان بعضی ها به صورت تشریفات درآمده است و برخی حداکثر برای کسب ثواب و شفاعت بیمار و افتتاح خانه از آن استفاده می کنند و قرآن فقط پوششی شده برای سرپوش گذاشتن بر روی خلاف کاری ها بعضی از کشورهای وهابی و همچنین برخی برای پیشبرد اهداف خود قرآن را به نفع خود تفسیر می کنند و این یک آسیب بزرگی است و بسیاری از مشکلات دنیای امروز ما نیز از به همین خاطر است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در ادامه خاطر نشان کرد: قاریان وهابیان با صوت و لحن بسیار زیبا قرآن را تلاوت می کنند اما آن ها فقط حمل کننده آن هستند و تدبر در آن نمی کنند و این موضوع نیز باعث شده تا عمل به قرآن نداشته باشند و دوری از این موضوع نیز سبب آفت هایی شده که امروزه به مشکلات که می بنید منجر شده است.