استاندار و امام جمعه ایلام به منظور تسریع در آغاز احداث خط آهن ایلام، بزرگراه مهران- ایلام- حُمیل و دیگر زیرساخت‌های ایلام به عنوان دروازه‌ی عتبات، با فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش مرور نیوز، «حجت‌الاسلام‌والمسلمین« محمدنقی لطفی» در خطبه‌های این هفته  نماز جمعه به سالروز تاسیس قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به فرمان مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا یکی از نهادهای بسیار مهم در عمران و آبادانی کشور است که پروژه‌های بزرگی را طول سالیان گذشته انجام داده است.

وی گفت: پروژه‌های بسیار کلانی در حوزه نفت و گاز توسط این قرارگاه در سطح کشور اجرا شده و نقش این قرارگاه در سازندگی این مرز و بوم بی‌بدیل بوده که در استان ایلام نیز پروژه جاده ایلام به مهران توسط این قرارگاه در حال اجراست و سه پروژه مهم بزرگراه «مهران به حمیل»، «احداث خط راه آهن» و «فرودگاه» نیز برای اجرا در استان در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم محقق شوند.

مروارید استاندار ایلام در آخرین نشست ستاد اربعین با اشاره به قول‌های فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: سردار عبدالهی درباره احداث جاده، فرودگاه، ریل bus و عده‌های لازم را داده‌اند و مطمئنا تلاش‌هایی در این باره آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سردار «عبادالله عبدالهی» در مرز مهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اربعین حسینی از فرصت‌های خدمت به مردم بوده و قرارگاه خاتم‌الانبیا بر اساس وظایف خود در این راستا تمامی امکانات خود را به کار گرفته و قرارگاه خاتم‌الانبیا هم‌اکنون ساخت این مسیر را برعهده‌گرفته چراکه جاده کنونی به‌هیچ‌وجه جوابگوی نیاز زائران اربعین حسینی نیست.

وی گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیا هزینه‌های تعریض این مسیر را از منابع خود تأمین می‌کند.

روز گذشته حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمد نقی لطفی» نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام و مهندس «محمدرضا مروارید» با سردار «عبادالله عبدالهی» فرمانده قرارگاه سازندگی دیدار کردند که جزییات آن منتشر خواهد شد.