نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان بر لزوم ساماندهی بانک جامع اطلاعات فعالان قرآنی در این استان تأکید کرد.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان ، پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه اصفهان روز چهارشنبه به نقل از آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد اعلام کرد: یکی از مهمترین فعالیت ها در حوزه قرآن، تکمیل بانک جامع اطلاعات فعالان قرآنی است.

وی که در جلسه شورای توسعه قرآنی استان سخن می گفت، افزود: هر یک از دستگاه های مرتبط با فعالیت های قرآنی، آمار جداگانه ای ارائه می دهد که ممکن است بسیاری از آنها همپوشانی داشته باشد و همین امر، آمار ما را از واقعیت دور می کند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار کرد: برای برداشتن گام مؤثر در زمینه فعالیت های قرآنی، باید شناخت درستی از وضعیت موجود داشته باشیم و این امر نیز جز با تکمیل بانک اطلاعاتی فعالان قرآنی میسر نخواهد شد.

آیت الله طباطبایی نژاد، یکی از وظیفه های شورای توسعه قرآنی استان را تدوین سند چشم انداز فعالیت های قرآنی دانست و افزود: بر اساس این سند می توانیم برنامه ریزی کنیم که در پنج سال آینده چند نفر به حافظان قرآن کریم افزوده می شود و از این تعداد، سهم هر دستگاه و هر شهرستان چقدر است.

وی همچنین تاکید کرد که باید بگونه ای عمل کرد که مؤسسه های قرآنی بتوانند بصورت مستقل امور خود را اداره کنند و منتظر بودجه های دولتی نباشند.

استاندار اصفهان نیز در این جلسه بر ضرورت تکمیل بانک جامع اطلاعاتی فعالان قرآنی تأکید کرد و گفت: اگر این بانک اطلاعاتی کامل شود، باید کلیه فعالیت های قرآنی استان منوط به ثبت نام در این سامانه و داشتن کارت یا کُد شناسایی معتبر شود.

رسول زرگرپور افزود: هویت بخشی و سیاست های تشویقی می تواند تکمیل شدن این سامانه اطلاعاتی را با شتاب بیشتری به پیش برد.

دبیر شورای توسعه فعالیت های قرآنی استان نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در این شورا پرداخت و برگزاری سه دوره کارگاه آموزشی توانمندسازی مربیان و مدیران مؤسسه ها و خانه های قرآنی را از جمله برنامه های این شورا ذکر کرد.

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی گفت: تجلیل از اعضای مجمع مؤسسه های قرآن و عترت استان با حضور اعضای شورای توسعه قرآنی کشور از دیگر برنامه های شورای توسعه فعالیت های قرآنی استان است.

وی با بیان اینکه اصفهان در فعالیت های قرآنی یکی از استان های سرآمد کشور است، گفت: از 10 مؤسسه برتر که در سطح کشور انتخاب و تجلیل شده اند، چهار مؤسسه متعلق به استان اصفهان بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حمایت از برگزاری جشن نور ویژه دهه فجر همراه با تجلیل از برگزیدگان مسابقه سراسری قرآن و نشست مشترک اعضای مجمع مؤسسه های قرآنی با مدیران کل عضو شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآن کریم در مشهد را از دیگر برنامه های این شورا برشمرد.

ارزانی از اعطای جایزه فیلم های قرآنی برگزیده در جشنواره حسنات خبر داد و گفت: در بوسنی و هرزگوین نمایشگاهی در حوزه هنر های قرآنی برپا شده است که تاکنون هفت گروه از هنرمندان را به آنجا اعزام کرده ایم.

وی اهدای قرآن به مراکز فرهنگی و قرآنی استان را از دیگر برنامه های شورای توسعه فعالیت های قرآنی استان دانست و گفت: تعویض قرآن های فرسوده در نمایشگاه قرآن نیز از دیگر برنامه ها بود.