مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان گفت:این استان 9000 جانباز را تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد، 192نفر جانباز بالای 70 درصد هستند.

به گزارش مرور نیوز، محمد سلیمانی که امروز پنجشنبه دوم دی‌ماه در دومین گردهمایی پایش سلامتی جانبازان قطع نخاعی استان در مجتمع ایثار سخن می‌گفت،اظهار کرد: استان کردستان این افتخار را دارد که در دوران دفاع‌مقدس و انقلاب اسلامی 9000 جانباز را تقدیم انقلاب کرده است.

وی افزود: از تعداد جانبازان استان کردستان 192 نفر جانباز بالای 70 درصد هستند. 23 نفر از آنان ضایعات نخاعی دارند و 1000 نفر هم حق پرستاری استفاده می‌کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان اعلام کرد:از تعداد جانبازانی که حق پرستاری دریافت می‌کنند،20 درصد جانباز شیمیایی و اعصاب و روان و 50 درصد جانباز قطع نخاعی هستند.

 سلیمانی اعلام کرد: امروز نیز با حضور استاندار کردستان دومین گردهمایی پایش سلامت جانبازان قطع نخاعی برگزار می‌شود و تمام جانبازان قطع نخاعی استان کردستان با حضور متخصصان معاینه خواهند شد.

وی اعلام کرد: در اکیپ پایش سلامت جانبازان استان کردستان پنج نفر متخصص داخلی،فوق تخصص ریه، کلیه و مجاری ادراری،اعصاب و روان و روانشناس حضور دارند. در این پایش به همسران جانبازان که کار پرستاری را انجام می‌دهند،خدمات خاصی ارائه می‌شود.

سلیمانی یادآور شد: در راستای خدمت به جانبازان ما هر چقدر ادای دین کنیم نمی‌توانیم ذره‌ای از تلاش آن‌ها را جبران کنیم.