امام جمعه بوشهر گفت: برخی از مسئولان ادعا می‌کنند برجام یک موفقیت بزرگی در برطرف کردن بسیاری از مشکلات بود در حالی‌که برجام در برطرف کردن هیچ مشکل اقتصاد و سیاسی اثری داشته است.

به گزارش مرور نیوز، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه کسب روزی حلال از بحران‌ها و آسیب‌ها در جامعه و خانواده جلوگیری می‌کند اظهار داشت: بسیاری از مشکلات با روزی حلال و کسب و کار با منفعت الهی برطرف می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه به مشکلات نیازمندان تصریح کرد: اگر انسان‌ها به نیازهای افراد بی بضاعت توجه و کمک کنند خداوند گرفتاری‌های آنان در دنیا و آخرت یزطرف می‌کند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به سبک جامعه اسلامی و زندگی اسلامی گفت: مسلمانان برای گذر از بحران‌های مختلف باید سبک اسلامی در زندگی خود بکار بگیرند تا جامعه‌ای پاک عاری از هرگونه مشکلات داشته باشیم.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه تفرقه و اختلاف از دیرباز از سیاست‌های دشمنان اسلام و مسلمانان بوده است، افزود: تفرقه و ترفند دشمن مایه شکست در همه عرصه‌ها است و دشمنان اسلام این موضوع را برای ضربه زدن به اسلام و مسلمانان همواره مورد توجه و اجرا قرار داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تولید جنگ سخت و نرم در جوامع اسلامی از سیاست‌های دشمنان اسلام بوده گفت: انگلستان یکی از دشمنان اسلام و جوامع اسلامی همواره در تاریخ خود جنایاتی علیه اسلام و مسلمانان داشته چراکه برای تسلط بر مراکز قدرت اقتصادی جهان اسلام در حوزه‌های مختلف و چپاول آنها مسلمانان را بر جان هم می‌اندازد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مسلمانان باید با تمام وجود حافظ وحدت اسلامی باشند خاطرنشان کرد: اگر وحدت اسلامی در جهان اسلام حاکم باشد در عراق، سوریه، لبنان و دیگر کشورهای جهان اسلام این همه آشوب و فتنه نبود چراکه استکبار و استعمار لطمات زیادی به این کشورها وارد کرده‌اند.

صفایی بوشهری با تاکید بر مدیریت جامعه اسلامی در کشورهای مسلمان با نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: شیوخ سرسپرده منطقه و برخی از مراکز حقوق سیاسی جهان اسلام به‌جای ایجاد اتحاد و وحدت در پی تحقق اهداف دشمنان مسلمانان هستند که لازم است اتحاد و مدیریت جامعه اسلامی با نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد توجه و اجرا قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تبریک آزاد سازی حلب در سوریه افزود: برخی از سران کشورهای اسلامی، آزاد سازی حلب برای آنان ناراحت کننده بود و این مهم نشان داد که آنان حامی تروریست‌ها هستند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه اسلام آمریکایی و سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی دو لبه یک قیچی هستند تاکید کرد: اسلام‌های آمریکایی و شیعه لندنی برای آتش افروزی در جهان اسلام ایجاد شده و همه آنها به عنوان دو لبه قیچی محسوب می‌شوند.

صفایی بوشهری با تاکید بر تقویت در جهان اسلام گفت: اکنون جای اختلاف درون مذهبی نیست بلکه اکنون جای مبارزه با اسلام آمریکایی و انگلیسی است که باید در این عرصه همه مسلمانان متحد شوند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به سخنان نخست وزیر انگلیس و وزیر امور خارجه این کشور که ایران یک تهدید برای منطقه است تاکید کرد: بزرگترین تهدید علیه جهان اسلام انگلیس است چرا که انگلیس تنها در استان بوشهر 4 بار حمله کرد و این نشان می‌دهد این کشور همواره برای جهان اسلام تهدید است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مرگ انگلیس و آمریکا نزدیک است افزود: بیداری اسلامی که اکنون تمام جهان را فرا گرفته است سبب شد سیاست‌های انگلیس به تاریخ بپیوندد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه ملت ایران به ویژه استان بوشهر دارای سینه‌هایی پر از کینه‌ علیه انگلیس دارند گفت: سفارت و کنسولگری انگلیس در ایران به معنای گشایش فتنه در ایران و منطقه است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه ملت ایران دیگر فریب سیاست‌های انگلیس و حامیان آنان نمی‌خورد افزود: تاریخ انگلیس پر از جنایت و خیانت است که در زمینه سخنان نخست وزیر و وزیر امور خارجه انگلیس باید مسئولان وزارت امور خارجه ایران به‌شدت برخورد کنند و جواب قاطع بدهند.

امام جمعه بوشهر با تبریک سالروز میلاد عیسی مسیح(ع) تصریح کرد: امید است تمام کشورهایی که اعتقاد به خدا و حضرت مسیح(ع) دارند همچون حضرت عیسی مسیح(ع) ظلم ستیز و عدالت‌گرا باشند.

صفایی بوشهری با گرامیداشت 9 دی روز بصیرت و میثاق امت اسلامی با ولایت خاطرنشان کرد: این روز برای تاریخ ایران اسلامی و انقلاب اسلامی روزی مهم و سرنوشت ساز است چراکه در این روز مردم نشان دادند که در اوج بصیرت و ولایت‌مداری هستند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه طوفان فتنه از انتخابات در سال 1388 آغاز شد تصریح کرد: طوفان فتنه که از انتخابات آغاز شده بود و دشمنان با طراحی براندازی در پی سقوط ایران اسلامی بودند با پرچمداری رهبر معظم انقلاب اسلامی و لشکر بزرگ ملت ایران مواجه شدند و نتوانستند به اهداف خود دست یابند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه انقلاب مخملی از اهداف مهم فتنه‌گران بود گفت: فتنه‌گران در یک پروژه قصد داشتن انقلاب مخملی با همکاری سفارت انگلیس و بسیاری از سفارتخانه‌ها و مزدوران داخلی و برخی افراد ناآگاه شرایطی فراهم کنند تا نظام اسلامی ایران دچار بحران و سقوط شود.

صفایی بوشهری با بیان اینکه ملت ایران به لبیک رهبر معظم انقلاب اسلامی در 9 دی پاسخ دادند خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی توانست با مدیریت خردمندانه به همراه ملت بزرگ ایران تهدیدهایی که علیه اسلام، آرمان‌های انقلاب اسلامی، ارزش‌ها و خون شهدا ایجاد شده بود به فرصت تبدیل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه 9 دی یک شکوه دیگر در ایران آفریده شد گفت: برخی در این فتنه اهل سکوت بودند که چهره آنان برای همگان روشن شد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه این افراد دچار شکست سیاسی شدند افزود: کسانی که اهل سکوت بودند با سکوت خود آتش فتنه را شعله‌ورتر کردند و چهره این افراد آشکار شد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه افراد یاد شده در هندسه سیاسی و انقلاب اسلامی ایران جایی و ارزشی ندارند تاکید کرد: مردم ایران با تمام وجود در 9 دی از حریم ولایت دفاع کردند و برخی هم در فضای کلان سیاسی ایران اخیرا با صحبت‌های کردند و تکرار می‌کنند بدنبال اهداف خاص خودشان هستند که در مسیر ولایت نیست.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: باید هرساله در این روز که نماد ولایت‌مداری و بصیرت است برنامه‌های این روز بزرگ برگزار شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه برخی‌ها ادعا می‌کنند که برجام دارای موفقیت بزرگی بود و بسیاری از مشکلات کشور برطرف کرده است تاکید کرد: برجام کدام مشکل سیاسی و یا اقتصادی برطرف کرده به‌گونه‌ای که برجام بی سرانجام شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه با وجود این همه مشکلات علیه ایران هنوز برخی مسئولان ادعا می‌کنند که برجام موفقیت آمیز بود گفت: هنوز شما دنبال این هستید که بگوید برجام موفق بوده مگر شما سواد سیاسی ندارید.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه کسی که از الفبای سیاسی سردربیاورد می‌داند آمریکا قابل اعتماد نیست افزود: اگر به مفاد برجام توجه شود متوجه می‌شوید برجام هیچ اثری در حل مشکلات ایران نداشته و برخی موارد مشکلات هم تشدید کرده است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه نگاه آمریکا نسبت به ایران نگاه براندازانه است گفت: آمریکا در جریان برجام دنبال امتیاز گرفتن بود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه به نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: افرادی که ادعای موفقیت برجام می‌کنند مواظب تکلم و صحبت‌های خود باشند و فرصت‌های خدمت به نظام اسلامی ایران دچار مشکل نکنید.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مشکل اقتصاد ایران تنها با اقتصاد مقاومتی برطرف می‌شود افزود: در جریان برجام کجا مشکل اقتصادی ایران برطرف شد، مشکل اقتصادی ایران تنها با سیاست‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی که ابلاغ کردند در قالب اقتصاد مقاومتی برطرف می‌شود.

صفایی بوشهری گفت: برخی‌ها ادعا می‌کنند برجام بیکاری، تورم، رکود و بسیاری دیگر از مشکلات برطرف کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تبریک پیروزی اخیر در سوریه و باز پس‌گیری حلب از دست دشمنان خاطرنشان کرد: در جریان باز پس‌گیری حلب بخشی از موصل هم از دست دشمنان آزاد شد امید می‌رود عراق و سوریه از تروریست‌ها، اشرار و حامیان آنان پاکسازی شود.

امام جمعه بوشهر با تبریک سالروز استقرار سپاه در صنعت هوانوردی کشور بیان کرد: بزرگترین حمل و نقل کشور که دشمنان در پی ایجاد تخریب آن هستند با تلاش یگان‌های حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌ها با سلامت انجام می‌شود که از خدمات آنان قدردانی می‌شود.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم الانبیا نقش مهمی در عرصه‌های صدرا داشته افزود: این قرارگاه که با سیاست دانش بنیان در همه عرصه‌ها حضور دارد نقش مهمی در رونق طرح‌ها داشته که جا دارد با توجه به توانمند این قرارگاه در ساخت کشتی، به جای واگذاری ساخت کشتی به کره جنوبی به صدرا واگذار شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: فکر ایرانی و شخصیت ایرانی در عرصه‌های مختلف به ویژه تولید نقش آفرینی می‌کند که لازم از مسئولان از توانمندی صدرا در ساخت کشتی و سازه‌های دریایی استفاده کند تا زمینه اشتغال و عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی فراهم شود.