معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز از نجات دو نفر که در کوهستان گم شده بودند، خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، داوود رجبی اظهار داشت: عصر روز جمعه از طریق تماس‌های مردمی از گم شدن دو نفر در کوهستان با خبر شدیم.

وی افزود: به دلیل سرمای هوا و همچنین احتمال مصدوم بودن این دو نفر، بلافاصله تیم‌های تخصصی امداد کوهستان عازم محل شده و به جستجو پرداختند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز  تصریح کرد: این دو نفر که دو مرد حدودا بیست و پنج و چهل و نه ساله بودند، قصد صعود به قله شاه‌دژ واقع در ارتفاعات خور را داشتند.

رجبی عنوان کرد: این دو نفر به دلیل عدم آشنایی به مسیر و همچنین صعب‌العبور بودن این قسمت از کوهستان، از ادامه مسیر باز می‌مانند و به همین دلیل با آشنایان خود تماس گرفته و از آنها کمک می‌خواهند.

وی بیان داشت: این افراد نیز ماجرا را با هلال احمر استان البرز در میان گذاشته و تیم‌های امداد و نجات این جمعیت که دارای تخصص امداد کوهستان هستند، در کمترین زمان ممکن به جستجو پرداختند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز  افزود: عملیات یافتن و نجات این دو نفر بیش از هشت ساعت به طول می‌انجامد و در نهایت، آنها در منطقه‌ای صعب‌العبور پیدا شده و به منطقه امن منتقل گردیدند.

رجبی ادامه داد: حال عمومی این دو فرد که در کوهستان گم شده بودند، رضایت‌بخش است.

* برخورد دو خودرو در جاده طالقان

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برخورد دو خودروی سواری در جاده طالقان خبر داد و گفت: این حادثه عصر روز جمعه در محدوده «پیچ زیدشت» در جاده طالقان رخ داد و چهار نفر از سرنشینان دو خودرو مصدوم شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز  اظهار داشت: حادثه‌دیدگان با تلاش ماموران هلال احمر به بیمارستان منتقل شده‌اند و هم اکنون مراحل درمانی را سپری می‌کنند.

* آماده‌باش نیروهای هلال احمر در استان البرز

رجبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش سازمان هواشناسی مبنی بر اینکه از عصر روز شنبه بار دیگر بارش‌ها در استان البرز آغاز می‌شود، گفت: به دنبال دریافت گزارش این سازمان، ماموران امداد و نجات هلال احمر در حالت آماده‌باش قرار گفتند.

وی تصریح کرد: در صورت بارش شدید برف در محورهای مرتفع و به ویژه جاده چالوس و همچنین بارش شدید باران در دیگر مناطق استان البرز، این آمادگی را داریم که در کمترین زمان ممکن برای امدادرسانی به حادثه دیدگان وارد عمل شویم.