‌دادستان عمومی و انقلاب قزوین در خصوص اقدام به کلاهبرداری فردی سودجو از طریق درج آگهی تحت عنوان شرکتی با مسوولیت محدود در فضای مجازی هشدار داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت‌الاسلام صادقی نیارکی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین در خصوص اقدام به کلاه‌برداری فردی سودجو از طریق درج آگهی تحت عنوان شرکتی با مسوولیت محدود اعلام کرد: بر اساس گزارش‌های واصله به حفاظت‌ و اطلاعات دادگستری کل استان قزوین و پیگیری‌های آن حفا، عامل کلاهبرداری مذکور شناسایی و پس از تشکیل و رسیدگی پرونده قضایی در یکی از شعب دادسرای عمومی و انقلاب قزوین با صدور قرار بازداشت موقت راهی زندان شد.

دادستان قزوین در خصوص کلاهبرداری افراد سودجو از طریق درج آگهی جعلی جذب و استخدام در فضای مجازی هشدار داد و گفت: متهم با جعل اسناد دولتی، جعل پروانه وکالت پایه‌یک دادگستری، کلاه‌برداری در پوشش شرکتی با مسئولیت محدود، اقدام به جعل اسناد دولتی و کلاه‌برداری و دخالت در امر وکالت نموده و مردم را در فضای مجازی و حقیقی به امور واهی امیدوار می‌کرده که در همین رابطه اسناد و اوراق قضایی، قراردادهای وکالت با افراد مختلف و مهرهای مجعول، اوراق و فرم‌های خام مربوط به دستگاه‌های دولتی از دفتر کار وی کشف و ضبط شد و دفتر شرکت نیز با دستور مقام قضایی و نصب پلاکارد جهت اطلاع عموم مردم پلمب شد.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌گردد جهت انجام امور قضایی و حقوقی خویش بعد از اطمینان کافی از اینکه فرد یا افراد دارای صلاحیت قانونی هستند، اقدام به انجام مشاوره حقوقی و تنظیم قراردادهای وکالتی نمایند و پس‌ از آن اسناد مالی و حقوقی خویش را تحویل افراد ذیصلاح کنند.

وی افزود: تحویل اسناد مالی و حقوقی و قضایی به افرادی که درصدد سودجویی و فرصت‌طلبی از مردم هستند، راه را برای انجام اعمال خلاف قانون و مقررات هموار خواهد کرد.

صادقی نیارکی در پایان تأکید کرد: همچنین از شهروندان محترم که از اقدامات مجرمانه متهم مذکور اطلاع و شکایتی دارند، درخواست می‌شود به حفاظت‌واطلاعات دادگستری کل استان قزوین مراجعه کنند.