استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر هتاکی و برخوردهای قهرآمیز نداشته باشند.

به گزارش مرور نیوز، قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: آمران امر به معروف و ناهیان از منکر باید به آن توجه داشته باشند که هتاکی و برخورد قهرآمیز با مردم صورت نگیرد چون اگر آبرویی ریخته شود دیگر نمی‌شود کاری کرد و این فرد خود می‌شود منکر و اعتقاداتش از بین می‌رود.

وی افزود: در گذشته ازدواج یک نوع ارزش تلقی می‌شد و خبری از جهیزیه‌های چند 100 میلیونی و مهریه‌های سنگین خبری نبود اما در حال حاضر دیگر این ارزش نیست و نزد جوانان کمرنگ شده است.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: در قدیم طلاق عملی زشت و قبیح‌ تلقی می‌شد اما امروزه می‌بینیم که بسیار در جامعه رواج پیدا کرده است.

وی گفت: برخی از سنت‌های غلطی که در مراسم عروسی استان اجرا و باعث اتفاقات ناگواری می‌شود نیاز به امر به معروف و نهی از منکر دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: منکر تنها بدحجابی نیست، مواد مخدر مشروبات الکلی و فرهنگ‌های غلط نیز از منکرات هستند، اگر پوشش در مراسم‌های مختلف از جمله مهمانی‌ها و عروسی‌ها درست شود دیگر در خیابان شاهد بدحجابی نخواهیم بود، اگر مشکلات ریشه‌ای حل شوند دیگر شاهد اتفاق برخی از منکرات در خیابان‌ها نخواهیم بود.

وی افزود: مهم‌ترین اقدامی که باید انجام دهیم این است از بدعت‌ها پیشگیری کنیم و فصلی کار نکنیم و کارمان تنها به ماه محرم و صفر ختم نشود.