معاون توسعه ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سرانه واقعی فضای ورزشی استان 0.39 متر مربع است، گفت: این استان کمترین سرانه فضای ورزشی را در کشور دارد.

به گزارش مرور نیوز، احمد حکمتی امشب در نشست روسا و نایب رئیسان هیات‌های ورزشی کهگیلویه و بویراحمد با مدیر کل ورزش و جوانان استان، اظهار کرد: روسای هیات‌ها مظلوم‌ترین ارکان ورزش در استان هستند.

معاون توسعه ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به قرار گرفتن شخصی از بدنه ورزش در پست مدیریت ورزش استان، گفت: امیدواریم با مدیریت مطلوب این بزرگوار بتوانیم شرایط مساعد برای توسعه ورزش استان را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد هیات‌های ورزشی رسالت اصلی خود را فراموش کرده‌اند، گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی مطلوب بتوانیم اهداف واقعی ورزش را در استان محقق کنیم.

این مسوول در ادامه با اشاره به راه‌اندازی پایگاه قهرمانی ورزش در مرکز استان، یادآور شد: در حال حاضر یکی از بهترین پایگاه‌های قهرمانی را در مرکز استان داریم.

حکمتی به وجود ظرفیت‌های ورزشی استان در رشته‌های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: هر تیم یا شخص قهرمان باید جهت اعزام به مسابقات ملی تست‌های قهرمانی را در این پایگاه انجام و توسط اداره کل ورزش تایید شود.

معاون توسعه ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با عنوان اینکه تخصیص اعتبار به هیات‌ها باید بر اساس عملکرد و قهرمانی‌های کسب شده ورزشکاران هر هیات باشد، بر ارسال گزارش ماهانه عملکرد هیات‌های ورزشی به اداره کل تاکید کرد.

وی، با بیان اینکه به نظر می‌رسد ورزش استان در جایی دچار مشکل شده است که باید مورد توجه و پیگیری جهت رفع آن قرار گیرد، یادآور شد: سال گذشته حدود 30 هزار ورزشکار بیمه شده در سامانه داشتیم در حالیکه در حال حاضر این تعداد به 12 هزار نفر هم نمی‌رسد.

این مسوول در بخش دیگری از سخنان خود سرانه واقعی فضای ورزشی استان را 0.39 متر مربع عنوان کرد و بیان داشت: این استان کمترین سرانه فضای ورزشی را در کشور دارد در حالیکه برخی در گذشته میزان سرانه ورزشی استان را حدود 1.8 متر مربع اعلام کرده بودند.

حکمتی ادامه داد: اعلام این میزان سرانه ورزشی برای استان از دو جهت ما را متضرر کرد که یکی از آن محروم شدن از استفاده از اعتبارات ملی و دیگری محروم شدن از اعتبارات استانی است.

معاون توسعه ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: استان ما با این میزان سرانه ورزش(0.39 متر مربع) یکی از ضعیف‌ترین استان‌های کشور از لحاظ سرانه ورزشی است.

وی عدم اعتبار کافی، نبود مکان تمرین و وجود محلی برای دفتر هیات‌های ورزشی را از مهم‌ترین مشکلات آنها بیان کرد و یادآور شد: امیدواریم با همکاری و برنامه‌ریزی درست بتوانیم این مشکلات را رفع و راه را برای توسعه ورزش استان هموار کنیم.