معاون امور عمرانی استانداری سمنان از تهیه یک برنامه کلی برای کاهش مصرف آب، بهینه‌سازی مصارف آبی و کاهش برداشت آب از دشت‌های این استان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، محمد زندیه وکیلی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان با اعلام این خبر گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، شرکت آب منطقه‌ای سمنان و اداره کل جهادکشاورزی استان سمنان موظف شدند هفته‌ای یک جلسه به منظور بررسی وضعیت منابع آبی در دشت‌های استان سمنان برگزار و نسبت به تهیه یک برنامه کلی برای کاهش مصرف آب و مصرف بهینه آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه استان سمنان دارای 26 دشت ممنوعه است، اضافه کرد: این برنامه کلی با افق 20 ساله طراحی می‌شود و وضعیت منابع آبی در استان، دشت به دشت بررسی و برنامه کلی کاهش مصرف آب در تمام دشت‌های استان سمنان تهیه می‌شود.

معاون عمرانی استاندار سمنان اضافه کرد: تهیه این برنامه کلی با افق 20 ساله، ما را در اجرای بهتر و سریع‌تر طرح تعادل بخشی و احیای منابع آبی استان سمنان کمک خواهد کرد.

زندیه وکیلی تأکید کرد: این برنامه با هدف مدیریت و حفظ منابع آبی استان و در جهت کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و مصرف بهینه آب تهیه و اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همه این شرایط قطعاً در جهت حفظ منافع کشاورزان است و به سود این قشر جامعه است و همچنین به بقاء کشاورزی نیز کمک شایانی می‌کند، چون با توجه به وضعیت بحرانی کمبود آب، قطعاً کشاورزی بیشترین ضرر را از کاهش منابع آبی و خشکسالی متحمل می شود.

معاون استاندار سمنان تصریح کرد: مدیریت‌ها باید به گونه‌ای باشد که کشاورزی نه تنها ضربه نبیند بلکه زمینه رشد بخش کشاورزی در استان سمنان بیش از پیش فراهم شود.