‌مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: آمار متوفیان و مصدومین حوادث ناشی از کار در استان افزایش یافت.

به گزارش مرور نیوز، حمیدرضا نظیفی با اعلام این خبر افزود: در ھشت ماھه اول سال جاری تعداد فوت‌شدگان حین کار در استان به 18 نفر رسید.

وی با بیان اینکه همگی این افراد مرد بوده و به دلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز پزشکی قانونی استان مورد معاینه قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: آمار فوت‌شدگان ناشی از حوادث کار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 38 درصد افزایش داشته است.

نظیفی بیان کرد: در هشت ماهه امسال قبل در لرستان 13 نفر شامل 12 مرد و یک زن به علت حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه 483 نفر به دلیل حوادث ناشی از کار مصدوم شده‌اند که به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل 16 زن و 467 مرد هستند.

وی تاکید کرد: آمار مصدومین حوادث ناشی از کار در هشت ماهه سال قبل 442 نفر شامل 16 زن و 426 مرد بود که این آمار نیز امسال با افزایش 9 درصدی مواجه است.

نظیفی یادآور شد: بی‌احتیاطی، وسایل بی‌حفاظ، وسایل معیوب، عدم استفاده از وسایل حفاظتی، فقدان اطلاعات، ازدحام و بی‌نظمی تجهیزات، لباس خطرناک، عدم آموزش، نور ناقص و تهویه نامطلوب به ترتیب از مهمترین عوامل ایجاد حوادث ناشی از کار است.