معاون اقتصادی و مردم یاری قرارگاه منطقه ای قدس جنوب شرق گفت:امروز سه‌شنبه مصادف با هفتم دیماه این مدارس با حضور دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و وزیر آموزش و پرورش افتتاح می شوند.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ شهرام اسکندری بیان کرد: به پاس تثبیت فرهنگ فداکاری، تجلیل از اقدام ارزشمند معلم فداکار بلوچ، کمک به ترویج آموزش و اجرای سیاست های محرومیت زدایی سپاه دو باب مدرسه در روستای نوک جو واقع در منطقه مرزی روتک بخش مرکزی شهرستان خاش را ایجاد و بازسازی کرد.

وی ادامه داد: یکی از این مدارس در محلی که معلم فداکار جام خویش را فدا کرد با زیربنای 70 متر مربع و دیگری با فاصله 800 متری از این روستا با زیربنای 75 مترمربع احداث و بازسازی کامل شد.

معاون اقتصادی و مردم یاری قرارگاه منطقه ای قدس جنوب شرق تاکید کرد: بازسازی کامل و ایمن سازی این مدارس ظرف مدت دو ماه انجام شد.

وی یادآور شد: این بازسازی شامل حیات سازی، دیوار کشی و احداث چند چشمه سرویس بهداشتی به صورت کامل و ایمن است.

سرهنگ شهرام اسکندری بیان کرد: محرومیت زدایی در سیستان و بلوچستان و کمک به افزایش فضاهای آموزشیاز اولویت های مهم سپاه است.

وی اظهار کرد: پیرو سیاست‌های کلی سپاه و در ادامه سلسله مراتب نیروی زمینی سپاه و فرماندهی قرارگاه منطقه ای قدس در جنوب شرق انجام اقدامات محرومیت‌زدایی و مردم یاری در این منطقه به عنوان یکی از اولویت‌های کاری در دستور کار اجرا قرار گرفته است.

این مسئول ادامه داد: قرارگاه قدس سپاه علاوه بر اجرای پروژه‌های پر شمار در حوزه های مختلف عمرانی، روستایی، اشتغالزایی و کمک‌ها اجتماعی استان سیستان و بلوچستان نسبت به احداث مدارس به منظور توسعه شاخص‌های آموزشی در سطح استان اقدام کرده است.

سرهنگ اسکندری مقابله با جهل و بی‌سوادی را از برنامه‌های اولویت دار سپاه در مناطق محروم و نقاط حساس مرزی عنوان کرد.

وی افزود: از آنجایی که معلم فداکار حمیدرضا کنگوزهی در شهرستان خاش جان خود را برای نجات انسانها فدا و دانش‌ آموزانش را از حادثه و خطر مرگ نجات داد قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق اقدام به احداث و بازسازی دو باب مدرسه در منطقه روتک این شهرستان کرده است.