مدیر کل انتقال خون استان اصفهان گفت: مردم نوع دوست این استان در 9 ماه گذشته امسال 97 هزار و 400 واحد خون اهدا کردند.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان ، مجید زینلی اضافه کرد: در 9 ماهه گذشته امسال بیش از 123 هزار نفر برای اهدای خون به مراکز اهدای خون استان اصفهان مراجعه کردند که 97 هزار و 400 نفر آنها موفق به اهدای خون شدند.

وی تصریح کرد: 56 درصد از مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون استان اصفهان از اهدا کنندگان مستمر خون بوده اند. ( اهداکننده مستمر به اهداکنندهای گفته می شود که حداقل سالی دوبار مبادرت به اهدای خون می نماید.)

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان درباره مراجعه مردم برای اهدای خون در ماه های سرد سال نیز گفت: بطور معمول در ماه های سرد سال به دلیل سرما مراجعه اهدا کنندگان خون به مراکز انتقال خون کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در ماه های سرد سال نیز برخی بیماران به خون و فرآورده های آن نیاز دارند، از مردم نوع دوست اصفهان خواست با اهدای خون در فصل سرما به بیماران و نیازمندان خون کمک کنند.

زینلی در عین حال بیان کرد: بر اساس برنامه ‌ریزی ‌هایی که انجام دادیم، مشکل حادی در ذخیره‌ خون در اصفهان نداریم ولی در حال حاضر با کمبود گروههای منفی مواجهه هستیم و از مردم نوع دوست به خصوص از گروه های منفی خواست به کمک بیماران ونیازمندان به خون بشتابند.

سال گذشته 160 هزار و 595 نفر برای اهدای خون خود به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد 128 هزار و 461 نفر موفق به اهدای خون شدند.

97 درصد از جمعیت اهدای خون استان را آقایان و 3 درصد از این آمار را بانوان تشکیل می دهند این در حالی است که در کشورهای پیشرفته 50 درصد از اهداکنندگان خون بانوان هستند.