رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشورگفت: جریمه مالیاتی پیمانکاران بدهکار در خوزستان به اداره کل امور مالیاتی، در صورت پرداخت بدهی تا خرداد سال آینده به طور کامل بخشوده می شود.

به گزارش مرورنیوز، سید کامل تقوی نژاد سه شنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: در نظام مالیاتی به دنبال این نیستیم که به هر قیمتی پول دریافت کنیم بلکه به فکر فعالیت بخش خصوصی و تولید نیز هستیم.

وی گفت: یکی از مشکلاتی که در خوزستان وجود دارد بحث حل اختلاف و مشکلات بین تولید کنندگان و امور مالیاتی است که لازم است در این بخش از شوراهای حل اختلاف استفاده شود و پرونده ها به این شورا ارجاع داده شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه اظهارکرد: طبق گفته مدیر کل امور مالیاتی خوزستان از ابتدای امسال تاکنون 268 پرونده در امور مالیاتی این استان تشکیل شد که بالغ بر 19 میلیارد و 19 میلیون ریال جریمه دریافت شد و 152 میلیارد ریال مشمول بخشودگی قرار گرفت که نشان دهنده این است که همکاری با بخش خصوصی و تولید مناسب است.

وی افزود: مالیات حق دولت است اما در کنار آن باید حق الناس نیز رعایت شود و باید راهکارهایی برای همکاری هر چه بیشتر با واحدهای تولید و بخش خصوصی فراهم کرد.

تقوی نژاد درادامه گفت: سهم درآمد مالیاتی دردر تولید ناخالص داخلی کشور ناچیز و در حدود 20 درصد است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور افزود: قرار است که اداره امور و بودجه کشور با درآمد مالیاتی اداره شود اما این سوال مطرح است که شرایط اقتصادی کشور در چه جایگاهی است که این طرح اجرا شود و با وجود رکودی که در کشور وجود دارد آیا این امر موفق است؟ هنوز به یک نظر مشترک در این زمینه نرسیده ایم.

وی اظهارکرد: در خوزستان نمایندگان بخش خصوصی باید حق اظهار نظر داشته باشند و رای آنها در اداره امور مالیاتی قابل احترام است.

وی گفت: به دلیل وارد شدن در بازار اقتصاد و تولید؛ از نزدیک با مشکلات تولید و بخش خصوصی آشنا هستم و به همین دلیل در این یک سالی که بر سرکار آمدم در این پست به دنبال سهولت در بخش مالیاتی هستم.

تقوی نژاد با بیان اینکه تولید کنندگان و بخش خصوصی شرکای مالیات هستند افزود: حتی تولید کننده ای که با امور مالیاتی همکاری ندارند باید شان و احترام آن حفظ شود.

وی گفت: بسیاری از شرکت های صوری که در جامعه تشکیل می شوند باعث ایجاد خطا و مشکلاتی در بخش مالیاتی می شوند.

شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در خوزستان با حضور تعداد زیادی از تولید کنندگان، صادرکنندگان و بخش خصوصی و با حضور مدیران بانک ها برای حل مشکلاتی بخش مالیاتی و بانکی تشکیل شد.