استانداراصفهان تاکید کرد: تاکسی های فرسوده که آلایندگی بالایی دارند باید هرچه زودتر از ناوگان حمل و نقل عمومی خارج شوند.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان ، زرگرپورافزود: همچنین حدود یک هزار و 800 تاکسی مازاد در شهر اصفهان وجود دارد که برای خروج این تعداد تاکسی از ناوگان تاکسیرانی باید برنامه ریزی شود.

وی در عین حال تاکید کرد: برای خروج این تاکسی ها از ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان باید بگونه ای برنامه ریزی شود که به اشتغال و معیشت رانندگان آنها لطمه ای وارد نشود.

استاندار اصفهان که در نشست شورای سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر اصفهان سخن می گفت، افزود: امسال، 960 تاکسی از نوع خودرو سواری پیکان اسقاط و از رده خارج شده اند.

وی افزود: 460 تاکسی نیز در استان اصفهان تبدیل به احسن شده و 164 تاکسی مستقر در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان نوسازی شدند.

استاندار اصفهان همچنین خواستار تسریع در هوشمند سازی ناوگان تاکسیرانی شد و گفت: تاکنون 75 درصد تاکسی ها به سیستم هوشمندسازی، مجهز شده اند و مابقی باید هرچه سریعتر به این امکانات تجهیز شوند.

زرگرپور با بیان اینکه 48 شرکت حمل و نقل دانش آموزی در اصفهان فعالیت دارند، گفت: افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت سیستم حمل و نقل در این بخش نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: سازمان تاکسیرانی شهر اصفهان با فلسفه مدیریت، کنترل، نظارت و توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافر متناسب با جمعیت و نیازمندی های عمومی شهر اصفهان تشکیل شده است.

زرگرپور بر اعتماد سازی نظام مند از طریق استاندارد سازی به منظور افزایش ضریب اطمینان و رضایتمندی مسافران تاکسی تاکید کرد و گفت: حمل و نقل عمومی و استفاده شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی باید توسعه یابد و برای دست یابی به این هدف باید برای شهروندان جذابیت ایجاد شود.

زرگرپور افزود: براساس قانون در آینده نزدیک باید سازمان های اتوبوسرانی، تاکسیرانی و پایانه ها ادغام با عنوان سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه چگونگی این طرح باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود، افزود: در صورت احساس وجود اشکال های ساختاری، این اشکال ها باید به سازمان های مربوطه ارسال تا مشکلات اجرای این طرح برطرف شود.

در این نشست همچنین پس از ارائه گزارش عملکرد 9 ماهه سال 95 این شورا، پیشنهاد بودجه سال 1396 بررسی شد و اصلاح بودجه امسال نیز به تصویب رسید.

گفتنی است در این نشست پیشنهاد بودجه ی سال 1396 ارائه و بررسی شد و اصلاح بودجه ی سال 1395 به تصویب رسید.