شهردار منطقه ثامن در بازدید از مسجد حجتیه محله عیدگاه گفت: وجود مساجد هرچند کوچک، در سطح منطقه الزامی و ضروری است.

به گزارش مرور نیوز،  محمود عیدی، همراه با معاون فرهنگی این شهرداری از مسجد حجتیه محله عیدگاه بازدید و با هیئت امناء و روحانی مسجد به گفتگو نشست.
عیدی در این بازدید با اشاره به اهمیت والای جایگاه مساجد از نظر فرهنگی و مذهبی، گفت: وجود مساجد در سطح منطقه سبب جلب مشارکت ساکنان در حوزه های فعالیتی مسجد شده و بسیار حائز اهمیت است.
وی ضمن اعلام مخالفت خود با طرح تجمیع مساجد، گفت: مساجد هرچند کوچک سطح محلات به جهت قداست و جایگاه فرهنگی و سرمایه اجتماعی که ایجاد می‌کنند، دارای اهمیت هستند و باید در راستای حفظ آنها تلاش کنیم.
عیدی در ادامه سخنان خود افزود: زیبا سازی مساجد از طرح های اساسی شهرداری منطقه ثامن است و این موضوع در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی از اهمیت بیشتری برخوردار است.
وی تصریح کرد: در اجرای طرح بهسازی مساجد، استفاده از معماری اسلامی و المان های مذهبی از قبیل گلدسته، امری ضروری است که باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.
طبق طرح اولیه نوسازی و بهسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی، برخی از مساجد و حسینیه های سطح منطقه به دلیل قرار گرفتن در این طرح باید تخریب می‌شدند یا طبق طرح تجمیع مساجد کوچک، مساجد با متراژ پایین و نزدیک به هم، تخریب و در ازای این مساجد، یک مسجد با مساحت بیشتر ساخته می‌شد.