امام جمعه رشت، آمریکا را شیطان مجسم در دنیای امروز دانست و عنوان کرد: فتنه‌گران با حمایت آمریکا به اسلام و قرآن و ولایت فقیه پشت کردند.

به گزارش مرور نیوز، آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت با بیان اینکه تقوا موجب سعادت انسان می شود، اظهار کرد: قرآن هدایتگری است که راه راست را به انسان نشان می دهد و فریب و دروغ در نصایح آن نیست لذا کسی که قرآن بخواند همه کمبودهای فکری و اخلاقی او رفع می‌شود.

وی قرآن را عزت مسلمانان و شفای دردها و گرفتاری ها دانست و افزود: تلاوت قرآن باید هر روز در دستور کار ما قرار بگیرد و محدود به ماه رمضان نباشیم، زیرا گرفتاری‌های فعلی جامعه به‌ دلیل فاصله گرفتن از قرآن است و باید به دستورات خدا در قرآن عمل کنیم.

امام جمعه رشت با اشاره به اهمیت استقامت و پایداری در دین و عمل به دستورات قرآنی گفت: استان گیلان هشت هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده که نشان دهنده پایداری آنان در امر الهی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اعتراف دشمن درباره قدرت ایران در منطقه، عنوان کرد: امروز رزمندگان ایرانی در سوریه هستند و از حرم حضرت زینب(س) دفاع می کنند. رئیس جمهور آمریکا دلیل شکست خود در سوریه را حضور نیروهای ایران و توانمندی آنان می داند.

وی با گرامیداشت حماسه 8 و 9 دی، خاطرنشان کرد: فتنه گران در سال 88 به اصل ولایت فقیه هجوم بردند و در عاشورای حسینی رفتارهای هنجارشکنانه و ضد مکتبی انجام دادند. در واقع کسانی که در فتنه 88 شعار «مرگ بر اصل ولایت فقیه» و «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» را سر دادند، فریب دشمن را خوردند و دچار انحراف شدند.

آیت الله قربانی با اشاره به بوقلمون صفتی برخی افراد، گفت: در فتنه 88 برخی از نزدیکان امام راحل(ره) چهره خود را خراب کرد لذا تمام انسان ها در معرض فریب و حیله شیطان قرار دارند و در مقابل پست و مقام خود را می بازند. طلحه و زبیر نیز به خاطر قدرت طلبی و هوی نفس مقابل امام علی(ع) ایستادند.

وی آمریکا را شیطان مجسم در دنیای امروز دانست و عنوان کرد: فتنه‌گران با حمایت آمریکا به اسلام و قرآن و ولایت فقیه پشت کردند، اما مردم ولایتمدار استان گیلان در 8 دی سال 88 یک روز زودتر از سایر استان‌ها به میدان آمدند و جریان فتنه را محکوم کردند و مشت محکمی بر دهان فتنه گران زدند.

امام جمعه رشت به شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در گیلان اشاره کرد و متذکر شد: مردم تذکرات مسئولان را در مورد آنفلوآنزای پرندگان جدی بگیرند، زیرا این بیماری در برخی از مناطق گیلان مشاهده شده است.

آیت الله قربانی با بیان اینکه 627 واحد مسکن برای محرومان توسط خیرین مسکن ساز در گیلان ساخته شده است، تصریح کرد: دستگاه های مربوطه تلاش کنند واحدهای مسکن محرومان سریع‌تر آماده شود و در اختیار گروه‌های هدف قرار گیرد. البته استان گیلان در کشور الگوست و تاکنون هیچ استانی چنین اقدامی انجام نداده است.