نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: طرح اتصال راه آهن جمهوری آذربایجان به استان اردبیل که با موافقت رییس جمهوری آذربایجان مواجه شد تحول عظیمی را در منطقه بوجود می آورد.

به گزارش مرور نیوز، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: از اینکه طرح اتصال راه آهن جمهوری آذربایجان به استان اردبیل در پروتکل همکاری در سفر دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و استاندار اردبیل به باکو گنجانده شد، بسیار خرسند شدیم.
وی با تشکر و قدردانی از این اقدام دولت بیان کرد: بطور یقین اتصال این خط آهن به استان اردبیل و راه اندازی حمل و نقل ترکیبی توسعه مهمی را در پارس آباد مغان و شمال استان بدنبال خواهد داشت.
وی ادامه داد: با عملی شدن این ایده انگیزه جدی برای احداث راه آهن در شمال استان و توسعه راه ها و جاده ها نیز ایجاد خواهد شد.
امام جمعه اردبیل از دستور اخیر دولت مبنی بر ممنوعیت تخریب خانه های خریداری شده حریم شیخ صفی انتقاد کرد و گفت: با وجود کارگزارانی که چنین تصمیماتی را به دولت القا می کنند، دولت محترم، احتیاج به هیچ دشمن دیگری ندارد.
وی اظهار کرد: یونسکو با بازگشایی حریم آثار باستانی مخالف نیست و فقط در خصوص احداث بنا و امثال آن احتیاج به اجازه یونسکو می باشد.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرارسیدن موسم انتخابات از بی تقوایی و زیر پا گذاشتن منافع ملی و کلان کشور در تبلیغات انتقاد کرد و گفت: طرح مسأله گورخواب ها از بداخلاقی ها و بی تقوایی های انتخاباتی است.
وی افزود: وجود گرمخانه های عظیم در تهران و اطراف آن سالب عذر است و اگر معتادی در گرمخانه ها نمی تواند مواد مصرف کند مسلم است که در جاهای ناشایست عمر خود را می گذراند اما این نباید باعث شود که ما کل نظام را به گورخوابی متهم کنیم.
وی اظهار کرد: معضلات اجتماعی در همه کشورها وجود داد در مصر چهار میلیون انسان غیر معتاد در گورستان ها چادر زده و زندگی می کنند و آنها معتادهایی هستند که به خاطر محروم شدن از دود حاضر نیستند در گرمخانه ها زندگی کنند.
عاملی گفت: طرح اینگونه مسائل بی اساس باعث تباهی باور مردم و موجب از بین رفتن شکوه و هیبت نظام اسلامی است.
امام جمعه اردبیل اضافه کرد: در آستانه انتخابات طرح مسائل بی اساس از هر دو جناح متصور است و فقط بیداری ملت و حضور قاطع دستگاه های نظارتی می تواند اینگونه حرکت های ناشایست را که مصداق بارز نفوذ دشمن است خنثی سازد.
عاملی از تصویب راه اندازی سامانه حقوق و مزایای افراد و مدیران در کشور خبرداد و گفت: این سامانه که قرار است تا پایان سال راه اندازی شود در صورت راه اندازی اطلاعات حقوق و مزایای مدیران در اختیار دستگاه های نظارتی و مردم قرار می گیرد.
امام جمعه اردبیل درخصوص تنطیم بازار ارز در کشور افزود: ایران از بالاترین ذخیره های ارزی برخوردار است و دولت مردان و بانک مرکزی باید در این باره و انتقال ارز به کشور پس از برجام شفاف سازی کنند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به جنایت داعش در سوزاندن سربازان ترک گفت: همه این مظلومان از اهل سنت بودند و داعش بیشتر از شیعه اهل تسنن را می کشند.
عاملی اظهار کرد: در دنیا هیچ دولتی مثل آل سعود اهل سنت را نکشته است و آل سعود علاوه بر سوریه و عراق در یمن نیز روزانه اهل سنت را می کشد چون 90 درصد اهالی یمن شافعی و زیدی هستند و فقه زیدیه در کل فقه اهل سنت است.