رئیس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و پهلوانی جمهوری اسلامی ایران گلریزان باستانی کاران را جشنی برای تقویت روحیه پهلوانی در جای جای ایران زمین دانست و گفت: این جشن با نیت دستگیری از نیازمندان و احیای فرهنگ پسندیده انفاق در نزد ورزشکاران برگزار می شود.

به گزارش مرور نیوز، علی دادگر روز جمعه در جشن گلریزان سلماس در آذربایجان غربی که با هدف حمایت از بیماران سرطانی و صعب العلاج برگزار شد، افزود: هدف اساسی از برگزاری این جشن ها فقط جمع آوری کمک های مردمی نیست. 


وی به برگزاری چهارمین دوره مسابقات زورخانه ای و پهلوانی کشورهای اسلامی به میزبانی جمهوری آذربایجان در آینده اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با حضور پر رنگ در این مسابقات، رشته اصیل ورزشی - ایرانی خود را که جلوه ای از وحدت و همبستگی کشورهای اسلامی است، به جهانیان نشان می دهد. 
مدیرکل ورزش و امور جوانان آذربایجان غربی نیز گفت: فلسفه ورزش جوانمردی، فتوت و پاکدامنی است و امروز جامعه ورزش و پیشکسوتان ورزشی سلماس با برگزاری این جشن نشان دادند که از مناعت طبع بالایی برخوردار هستند.


عبدالله چمن گلی افزود: تشکیل سمن های فرهنگی، ورزشی و خیریه که منش پهلوانی را تبلیغ می کنند و هدف اصلی آنها دستگیری از نیازمندان، مستمندان و به خصوص بیماران صعب العلاج است، از برنامه های اولویت دار این اداره کل به شمار می رود. 


پرویز هادی، قهرمان کشتی ایران نیز که در این جشن گلریزان حضور داشت، گفت: پهلوانی و کمک به نیازمند در دین و مذهب ما ریشه دارد و یکی از اصلی ترین آداب ورزشی ایرانیان رعایت مواردی از قبیل فروتنی، از خود گذشتگی، مردانگی و کمک به نیازمندان جامعه در کنار ورزش است.