نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، جهاد دانشگاهی را یک ضرورت در کشور دانست و تصریح کرد: این نهاد تا حدود قابل توجهی موثر بوده و فعالیت‌های مثبتی به میدان آورده و نشان داده است که می‌تواند علم، خودباوری و خوداتکایی را به عرصه آورد.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام 11 دی‌ در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به اینکه بهره‌برداری از ساختمان جهاد دانشگاهی استان یک خلاء اساسی برای این نهاد را پر می‌کند، اظهار کرد: تجمیع قسمت‌های مختلف جهاد دانشگاهی با مدیریت واحد باعث به ثمر نشستن فعالیت‌ها و رسیدن به نتایج مطلوب خواهد شد.

وی جهاد دانشگاهی را یک ضرورت در کشور دانست و تصریح کرد: این نهاد تا حدود قابل توجهی موثر بوده و فعالیت‌های مثبتی به میدان آورده و نشان داده است که می‌تواند علم، خودباوری و خوداتکایی را به عرصه آورد.

حجت‌الاسلام نکونام خاطرنشان کرد: به لحاظ آثاری که جهاد دانشگاهی می‌تواند داشته باشد، بنده این نهاد را مجموعه‌ای مفید و مثبت می‌بینم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، پژوهش را یکی از ماموریت‌های اصلی جهاد دانشگاهی دانست و گفت: پژوهش زیربنای همه فعالیت‌هاست و هر قدر در این عرصه سرمایه‌گذاری شود در رشد جامعه موثر است و می‌تواند در رساندن کشور به مقصد مورد نظر کمک کند.

امام جمعه شهرکرد افزود: پژوهش در زمینه‌های کشاورزی مانند کشت گردو و در زمینه شیلات از مسائل مهمی است که در استان می‌توان به آن پرداخت اما نباید از ظرفیت‌های دیگر استان غافل شد.

وی بر لزوم فعالیت در زمینه صنایع تبدیلی از جمله فرآوری انگور در استان تاکید کرد و گفت: جهاد دانشگاهی باید عرصه‌های ناشناخته استان را با خلاقیت به مردم بشناساند.

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه برخی از افراد به اقتصاد مقاومتی باور ندارند و یا از ورود به آن می‌ترسند، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که جهاد دانشگاهی باید به آن توجه کند، اقتصاد مقاومتی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چون دلیل وضع تحریم‌ها با برخی از اصالت‌های کشور مرتبط است، نمی‌توان انتظار حذف تحریم‌ها را داشت و باید با تدبیر و حفظ اصالت‌ها به پیشرفت کشور کمک کرد.