استاندار آذربایجان غربی گفت: اهتمام ایران اسلامی برای عمران اماکن متبرکه عراق در راستای حفظ شوکت این بارگاه های مقدس است.

به گزارش مرور نیوز از ارومیه، قربانعلی سعادت روز شنبه پس از بازدید هیات استانی از روند بازسازی عتبات عالیات در کشور عراق در دیدار با کارکنان استانداری آذربایجان غربی افزود: رسیدگی به حرم‌های اهل‌بیت (ع) از وظایف اصلی مسلمانان به ویژه شیعیان بوده و توجه مردم کشور به اماکن مقدس بیانگر ارادت به اهل‌بیت (ع) و شعائر اسلامی است.
وی اضافه کرد: اجرای پروژه های مختلف در نجف و سامرا گواهی بر توجه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به بازسازی و حفظ شوکت و عظمت بارگاه ائمه معصومین (ع) است.
وی اظهار کرد: جذب کمک های مردمی نیاز به فرهنگسازی، توسعه، نشر و گسترش اهمیت بازسازی عتبات و عالیات دارد و با بسیج مردمی می توان بانی خیر مشارکت مردم و خیرین در روند اجرای پروژه توسعه صحن حضرت فاطمه (س) و سایر پروژه های عتبات باشیم.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت جایگاه اماکن مقدس عتبات عالیات و نقش معنوی آن در بین مسلمانان به ‌ویژه شیعیان به ‌عنوان یکی از ارکان مهم حفظ و گسترش شعائر دینی و مذهبی، علاقه و اشتیاق ملت ایران به عتبات عالیات ناشی از عشق و علاقه به خاندان عصمت و طهارت (ع) است.
مریم دهقانی نماینده ادارات و دستگاه های دولتی آذربایجان غربی در ستاد بازسازی عتبات و عالیات نیز در این دیدار گفت: بانوان استان هزینه ساخت 110 مترمربع از پروژه عظیم صحن بزرگ حضرت فاطمه زهرا (س) که در جنب حرم امیرالمومنین (ع) در حال ساخت است را بر عهده گرفته اند.