‌یادمان لوگوی مشهد 2017 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در میدان شهدای مشهد رونمایی شد.

به گزارش مرور نیوز، استاندار خراسان رضوی در حاشیه مراسم آغاز رویداد میزبانی مشهد از پایتخت فرهنگی جهان اسلام، طی سخنانی اظهار کرد: باتوجه به شروع سالی که مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، باید این فرصت تاریخی را برای معرفی فرصت‌های فرهنگی، تاریخی و ادبی مشهد غنیمت شمرد. 

علیرضا رشیدیان خاطرنشان کرد: باید از این فرصت برای ایجاد وحدت و همدلی در جهان اسلام استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: متاسفانه امروز در بسیاری از نقاط جهان شاهد ایجاد اختلاف بین مسلمانان هستیم.

استاندار خراسان رضوی افزود: فرهنگ رضوی، فرهنگ وحدت و هم‌دلی است و امیدواریم بتوانیم این پیام را به تمام جهان برسانیم تا توانسته باشیم که از این فرصت کم‌نظیر بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم. 
‌مشهد 2017 یعنی درگاه صلح از ملجاء ثامن‌الحجج آغاز می‌شود

‌وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: شروع رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در مشهد نشان می‌دهد درگاه صلح از ملجاء ثامن‌الجج آغاز می‌شود. 

سید رضا صالحی امیری‌ ‌در حاشیه آیین آغاز رسمی میزبانی مشهد از رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام ضمن تبریک آغاز این رویداد مشهد به رهبرمعظم انقلاب، رئیس جمهور، خانواده شهدا و روحانیت معزز، پیام سلام و تهنیت رئیس‌جمهور را به همه مردم خراسان ابلاغ کرد.

وی درباره این رویداد گفت: امروز نه فقط ایرانیان و کشورهای مسلمان منطقه بلکه همه جهانیان خواهند فهمید که مشهد پایتخت فضیلت و معرفت است و از بلندای مشهد فریاد صلح و فتوت فریاد خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این آغاز خوبی است که دنیا بداند که درگاه صلح و دوستی در جهان از ملجا ثامن الحجج(ع) آغاز می‌شود.

صالحی امیری درباره همزمانی این رویداد با جشن سال نو مسیحیان گفت: باید در جشن بزرگ مسیحیان همنوا شویم تا مکتب اهل‌بیت با پیام حضرت مسیح(ع) به گوش جهان برسد.