دهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین شب گذشته با اجرای موسیقی سنتی اقوام شرکت کننده و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره به کار خود پایان داد.

به گزارش مرور نیوز، آیین اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام با حضور رحمانی موحد معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دیگر مسئولین استانی و کشوری و حضور پرشور هم استانی ها و گردشگران در محل سالن نمایشگاه های بین المللی گرگان برگزار شد.

در این مراسم ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ضمن تشکر از حضور باشکوه مردم از این دوره از جشنواره به بیان دستاوردهای دهمین جشنواره بین المللی  فرهنگ اقوام پرداخت.

همچنین در این مراسم دکتر رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه ارتقا و عظمت فرهنگ و تمدن این سرزمین را به خوبی می توان در دهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام دید از رقم زدن این رویداد بزرگ در استان گلستان، تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه این مراسم برنامه‌هایی از جمله تقدیر از برترین های حوزه های صنایع دستی، موسیقی، عشایر، گردشگری و روستایی و اجرای نمادین آیین نوروز توسط اقوام صورت گرفت و در آخر با بازدید حاضرین از غرفه های صنایع دستی جشنواره، مراسم اختتامیه پایان یافت.

دهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام با حضور 150 غرفه شرکت کننده در بخش صنایع دستی از 27 استان سراسر کشور، 110 هنرمند گلستانی و 75 هنرمند کشوری در تمامی هنرهای دستی برگزار شد. این جشنواره از تاریخ 8 تا 12 دیماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی استان گلستان دایر بود.