اتمام سد پلرود به 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و سد تا پایان سال 95 آبگیری خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، «امیر جانبازی» فرماندار رودسر در خصوص وضعیت سد پلرود گفت: پیشرفت فیزیکی این سد تاکنون 50 درصد بوده است و 131 میلیارد تومان هزینه‌کرد آن شده است.

وی افزود: براساس برنامه‌ای که به ما اعلام شده است این سد تا پایان سال 95 آبگیری خواهد شد و 250 میلیارد تومان نیاز است تا به اتمام برسد.

جانبازی ادامه داد: درون‌زا بودن اقتصاد مقاومتی مهم است و یکی از داشته‌های ما نیروی انسانی بود به‌ویژه نیروی انسانی جوان که مورد استفاده دولت قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: تلاش ما بر این بود در پست‌های مدیریتی در جایگزینی‌هایی که صورت گرفته از نیروهای جوان استفاده شود.

فرماندار رودسر به برون‌نگر بودن اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: یکی از تلاش‌هایی که صورت گرفت برقراری ارتباط با کشورهای حاشیه‌ای و حتی دورتر از آن هم‌چنین نتایج برجام که منتج به ارتباط با دنیا و وارد کردن محصولاتی به کشورمان و قراردادهایی که در حال بسته شدن است، فروش نفت و دریافت وجوه نقدی و مستقیم و فروش 3 برابر نفت نسبت به گذشته که افتخارآمیز است.

جانبازی تصریح کرد: در شاخص‌ها سعی کردیم نسبت به متوسط استانی و حتی کشوری عقب نباشیم که به همت دولت تدبیر و امید شاخص راه روستایی به 49 درصد رسیده و این در حالی است که این شاخص در زمان تحویل دولت یازدهم 23 درصد بوده است.

وی یادآور شد: بخش آموزش از اولویت‌های ما در شهرستان بوده است و اختصاص 20 درصد اعتبارات شهرستان رودسر به آن به اهمیت آموزش افزوده است.