مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین اعلام کرد: طی چند عملیات جداگانه 7 شکارچی غیرمجاز توسط مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان‌های آوج، بوئین‌زهرا، آبیک و سر محیط‌بانی الموت شرقی و غربی دستگیر شدند.

به گزارش مرور نیوز، سیاوش شمسی‌پور در توضیح این خبر اعلام کرد: در این عملیات مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست آوج در حین عملیات گشت و کنترل و اجرای قوانین مقررات شکار و صید در حوزه استحفاظی شهرستان آوج موفق شدند یک شکارچی متخلف را که یک قبضه اسلحه شکاری ساچمه‌زنی با خود حمل می‌کرد را دستگیر و از وی 4 سر خرگوش ضبط کنند.

وی تصریح کرد: در عملیات دیگر مأموران سر محیط‌بانی منطقه شکار و تیراندازی ممنوع الموت شرقی و شرقی به همراه مأموران حوزه بوئین‌زهرا موفق به دستگیری سه نفر شکارچی شدند که حامل یک قبضه اسلحه قاچاق و دو قبضه اسلحه بودند که وسایل و ادوات شکار آنان ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین افزود: در عملیات بعدی مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان آبیک موفق به دستگیری یک شکارچی متخلف به همراه 5 قطعه سهره در مسیر اراضی روستای زرجه بستان شدند که پرنده‌ها و ادوات زنده‌گیری ضبط شد.

شمسی‌پور ادامه داد: در عملیات آخر مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان بوئین‌زهرا موفق به دستگیری دو نفر شکارچی متخلف به همراه لاشه یک‌سر خرگوش شدند که توسط مأموران ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین در پایان یادآور شد: پرونده متخلفین جهت پیگیری قضایی به مراجع قضایی ارسال‌شده است.