معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: امروز گزینش بعنوان مولود مبارک انقلاب اسلامی به مرحله بلوغ و نقش آفرینی رسیده است.

به گزارش مرورنیوز از ارومیه، علیرضا رادفر در همایش گرامیداشت سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام (ره) در امر تشکیل گزینش که در محل استانداری برگزار شد، گزینش را مولود مبارک نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: امروز در سی و چهارمین سالگرد تشکیل گزینش به فرمان حضرت امام(ره)، شاهد خدمات و نقش موثر گزینش در تحقق اهداف نظام هستیم و باید اذعان کنیم که گزینش بعنوان مولود مبارک انقلاب اسلامی، امروز دوران طفولیت خود را پشت سرگذاشته و به  مرحله بلوغ و نقش آفرینی در عرصه های حساس کشور رسیده است؛ فلذا لازم است در این مسیر با بهره گیری از تجربیات گذشته برای خدمتگزاری هرچه بیشتر در نظام اسلامی تلاش کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه گزینش در زندگی روزمره مان نیز ساری و جاری است، افزود: اگرچه گزینش را در زندگی روزمره خود شاهد هستیم اما در بحث های مدیریتی و انتخاب و بکارگماری نیروی انسانی لازم برای اداره جامعه و سازمان ها، گزینش یک امر اجتناب ناپذیر است و در تمام دنیا نیز این امر وجود دارد.

رادفر اضافه کرد: آنچه که گزینش در کشور اسلامی ما را با دنیا متفاوت می کند این است که مجموعه گزینش موجود در نظام اسلامی در انجام وظایف و تکالیف خود بر اساس هنجارها و ارزش های اسلامی و انقلابی مان عمل می کند و در انتخاب افراد، قانون گزینش کشور که برگرفته از آموزه های اسلامی است را معیار و ملاک خود می داند.

معاون استاندار در بخش دیگری از سخنان خود به بیان برخی از ویژگی ها که گزینشگران باید داشته باشند پرداخت و گفت: بنا بر تاکیدات حضرت امام(ره)، افرادی که برای انجام امور گزینشگری انتخاب می شوند نباید تنگ نظر، تندخو، مسامحه کار و سهل انگار باشند بلکه برای انجام یک گزینش موفق و سالم و منطبق بر عدالت اسلامی، فرد گزینشگر باید دید همه جانبه و وسعت نظر داشته باشد و از تصمیم های احساسی اجتناب نماید.

رادفر اهمیت مرحله تحقیق در گزینش را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: تحقیقگران در امر گزینش در انجام تحقیق از داوطلب مورد نظر برای ورود به نظام اداری باید با وسعت نظر و با حوصله و دقت کافی عمل کنند.

وی تاکید کرد: در گزینش هدف از مصاحبه باید این باشد که به خلقیات و روحیات داوطلب پی ببریم و در نهایت اشخاصی که بیشترین حس خدمت به نظام اسلامی را دارند را جذب نماییم.

رادفر ادامه داد: تکلیف کسانی هم که معاند نظام و انقلاب هستند معلوم است و به جد باید با دقت و تیزبینی جلوی ورود این افراد به سیستم گرفته شود.

ضرورت حیطه بندی در امر گزینش از دیگر موارد تاکید رادفر در این همایش بود.

وی در این ارتباط نیز اظهار کرد: حیطه بندی در گزینش لازم است؛ اینکه ما چه فردی را برای چه کاری و کدام جایگاه گزینش می کنیم تفاوت دارد و این مساله نیز لازم است مورد توجه مجموعه گزینشگران قرار بگیرد.