معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار شهرستان ویژه مهاباد با بیان دستاوردها و موفقیت های دولت تدبیر و امید در اجرای سیاست های خارجی گفت: جهان در مقابل دستاوردهای برجام ایران سرتعظیم فرود آورد.

به گزارش مرورنیوز از ارومیه، جعفر کتانی روز چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه بخشداران جدید و سابق شهر خلیفان، در بخشداری این شهر اظهار کرد: عهدشکنی استکبار چیز دیگری است و آثار برجام چیز دیگر، بازگشت بخشی از درآمدهای ارزی، سرمایه گذاری خارجی در ایران، پیشرفت و قرار گرفتن در بین 20 کشور برتر دنیا به لحاظ علمی، اقتصادی و توقف تحریم های ظالمانه بر ضد ایران از جمله این دستاوردها است. 


وی همچنین با بیان جایگاه جهانی ایران افزود: نظام آنقدر توانمند شده که جبهه مقاومت اسلامی حق در برابر باطل را تشکلیل داده و با سرلوحه قرار دادن رهنمودهای مقام معظم رهبری توسط مسئولان و مردم با هدف نیل به اهداف نظام امنیت و اقتدار را برای کشور به ارمغان آورده است. 


کتانی بیان کرد: ایران به لطف اقتدار و وحدت ملی با دور کردن ناامنی از مرزهای خود توانمندی خود را به نمایش گذاشته و اجازه نزدیک شدن دشمنان انقلاب را به مرزهای کشور نمی دهد و تلاش می کند شر دشمنان اسلام و داعش را از مسلمانان کوتاه کند. 


وی گفت: دولت در بخش اقتصادی نیز نرخ تورم را پایین آورده و این موفقیت در سایه اقدامات مناسب مسئولان و سیاست های دولت تدبیر و امید بوده است، در زمان آغاز بکار دولت تدبیر و امید نفت از 140 دلار به کمتر از 30 دلار کاهش یافت و مدیریت کشور در این شرایط شبیه معجزه بود که رییس جمهوری از عهده آن برآمدند. 


فرماندار شهرستان ویژه مهاباد در ادامه تشریح اقدامات موثر دولت در بخش اقتصاد گفت: دولت خود را متعهد به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری می داند و با سیاست های اتخاذ شده دولت در بخش اقتصادی و کشاورزی در آینده نزدیک شاهد خروج کامل کشور از رکود خواهیم بود. 


کتانی اظهار کرد: در بخش سلامت نیز به جرات می توان گفت که در بین بیشتر کشورهای آسیایی و جهان نمونه هستیم و بهداشت و سلامت همه گیر و مردمی شده به طور مثال درصد مرگ و میر در مادران باردار و زایمان و کودکان زیر پنج سال به حداقل ممکن رسیده است. 


وی همچنین با اشاره به همدلی، صمیمیت و وحدت موجود در بین مسئولان شهرستان مهاباد، گفت: به برکت وجود این فضا در شهرستان مهاباد رتبه های خوبی را در بخش های مختلف این شهرستان کسب کرده است. 
معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار شهرستان ویژه مهاباد اضافه کرد: خلیفان از شهرهای محروم استان محسوب می شود اما تلاش می کنیم با برنامه هایی که وجود دارد این بخش و 107 روستای تابع را از محرومیت خارج کنیم. 


کتانی با اشاره به اینکه درخواست ایجاد شعبه قضایی، نمایندگی تعدادی از ادارات و بانک داده شده است، از بخشدار جدید خواست تا برای تحقق آنها پی گیری های لازم را انجام دهد. 


وی از اخذ مجوز شهرک صنعتی فرآوری مواد معدنی برای شهر خلیفان خبر داد و افزود: برای پیشرفت کارها اتحاد و همکاری مردم لازم است. 


کتانی همچنین با اشاره به بارندگی های اخیر و آماده بودن مسئولان برای کمک به رفاه و آسایش مردم در شرایط مختلف، گفت: 98 روستای منطقه در اثر بارش سنگین برف قطعی برق داشتند که در کمتر از 24 ساعت این مشکل برطرف شد. 


در این آئین 'علی بیژن فر' به عنوان بخشدار جدید شهر خلیفان معرفی و از زحمات 'قادر معروفیان' بخشدار سابق با حضور مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری آذربایجان غربی تجلیل شد.