درچهل و سومین هفته از این ویژه برنامه کلنگ احداث « بوستان بزرگ مدافع حرم » به عنوان یکی از بزرگترین بوستان های شمال غرب اصفهان در خیابان شهید اشرفی اصفهانی به زمین زده شد.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان  ، این بوستان به مساحت 58 هزار مترمربع  نقش بسزایی در بالابردن سرانه فضای سبز منطقه غرب اصفهان و جلب نظر شهروندان به همراه خواهد داشت.

در مجاورت بوستان مدافع حرم نیز کلنگ خیابان خیابان سردار شهید تقی یار بر زمین خورد.

شهردار اصفهان در حاشیه مراسم کلنگ زنی این دو برنامه با اشاره به اینکه در این برنامه دو پروژه بوستان شهدای مدافع حرم و خیابان سردار شهید یدالله تقى بار کلنگ زنى شد، اظهار داشت: براى تملک و بهره بردارى از این دو پروژه ٢١ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وى مدت زمان در نظر گرفته شده براى بهره بردارى از این دو پروژه را حداکثر یک سال عنوان و افزود: همه پروژه هایى که براى محلات اجرائى مى شود در بازه زمانى کمتر از یک سال به بهره بردارى مى رسد و پروژه هاى کلان نیز فاز به فاز بهره بردارى مى شود.

شهردار اصفهان همچنین با اشاره به اینکه پارک هاى موضوعى در سطح محلات، مناطق و شهرى در دستور کار است، اضافه کرد: البته ما در توسعه فضاى سبز توسعه حجمى را در نظر داریم و تا جایی که امکان دارد از توسعه چمن خوددارى می کنیم.

وى تصریح کرد: استفاده از چمن نیز در پروژه هاى شهردارى به شرط مقاوم بودن به خشکى انجام مى شود.

جمالى نژاد در ادامه به اجراى طرح نذر درخت در سال جارى همچون سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در سال جارى نیز همچون سال گذشته که ٢٣٠ هزار اصله درخت به نیت تعداد شهداى کشور کاشته شد این اتفاق تکرار مى شود.

وى با بیان اینکه در حال حاضر آب مورد نیاز براى توسعه فضاى سبز از چاه هاى موجود تأمین مى شود، اضافه کرد: این در حالى است که شهردارى چهار پروژه در راستاى استفاده از پساب به عنوان منبع آب پایدار را در دستور کار دارد که طى هفته هاى آینده در قالب همین برنامه بهره بردارى و یا کلنگ زنى مى شود.

شهردار اصفهان در خصوص نحوه انتخاب زمین ها براى کاربرى هاى مختلف در محلات و مناطق شهر اصفهان نیز بیان داشت: این زمین ها بر اساس طرح تفصیلى شهر اصفهان براى اجراى پروژه ها انتخاب  مى شوند.

وى اضافه کرد: باید توجه داشت که اجراى بسیارى از پروژه ها در شهر اصفهان نیازمند هماهنگى بین دیگر سازمان هاست و از این رو در این پروژه ها شهردارى تنها تصمیم گیرنده نیست.

جمالى نژاد با اشاره به اینکه طى چند سال اخیر و به منظور کاهش آلاینده ها در اصفهان راه اندازی باغ آپارتمان را پیشنهاد داده ام، افزود: البته این طرح نیازمند اقدامات کارشناسى دارد و در صورت اجرا بسیار مناسب خواهد بود.