مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر از ایجاد اشتغالزایی برای بیش از سه هزار نفر با بهره داری کامل خط انتقال اتیلن غرب از میاندوآب به تبریز خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، غلامرضا سلیمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به کلنگ زنی طرح خط انتقال اتیلن غرب از میاندوآب به تبریز افزود: این طرح یکی از طرح های شرکت سرمایه گذاری غدیر است و طبق هماهنگی های انجام شده با وزارت نفت، لوله گاری به طول 154 کیلومتر از میاندوآب به تبریز را آغاز می کنیم.


وی از سرمایه گذاری 215 میلیارد تومانی شرکت پتروشیمی تبریز برای این طرح خبر داد و اظهار کرد: لوله گذاری این طرح در حدود 24 ماه به طول خواهد انجامید و با بهره برداری از آن ، میزان تولید محصولات در شرکت پتروشیمی تبریز به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت و با استفاده از گاز به جای نفتا نیز ارزش افزوده بیشتری را خواهیم داشت.


 به گفته وی بر اساس پیش بینی های انجام شده با بهره برداری کامل از این پروژه برای بیش از 3000 نفر از مردم ایجاد اشتغال خواهد شد.


 مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر با بیان اینکه بیش از دو سال است که پیگیر انتقال خط اتیلن از جنوب به تبریز هستیم ادامه داد: موضوع تضمین خوراک پتروشیمی تبریز را نیز در حدود سه ماه پیش با شخص وزیر نفت نهایی کرده و وی نیز موافقت خود را در این زمینه اعلام کرده است.


سلیمانی با بیان اینکه هفت هلدینگ به عنوان زیر مجموعه این شرکت همچون انرژی و نیروگاه، حمل و نقل، آی سی تی، معدن و سیمان، نفت و گاز فعالیت می کند ادامه داد: این شرکت وابسته به صندوق های بازنشستگی است و بیش از 88 درصد سهام آن متعلق به 82 هزار نفر سهامدار حقیقی در بورس  است.


 به گفته وی به دلیل اهمیت ویژه استان آذربایجان شرقی، شرکت سرمایه گذاری غدیر فعالیتهای بسیار گسترده ای در این استان دارد و شرکت هایی همچون شرکت موتوژن، شرکت باغمیشه، شرکت ساختمان آذربایجان از شرکت های وابسته به شرکت سرمایه گذاری غدیر محسوب می شوند.


وی عنوان کرد: بعد از بهره برداری کامل از این خط انتقال، سرمایه گذاری های دیگری به ارزش بیش از 900 میلیون یورو در پروژه های مختلف مربوط به پالایشگاه تبریز انجام خواهیم داد.


 وی با اشاره به اجرایی شدن برجام تصریح کرد: از مهم ترین برکات برجام می توان به واردات تکنولوژی های بسیار خوب به کشور و همچنین آغاز صادرات محصولات پتروشیمی به کشورهای اروپایی اشاره کرد.


 سلیمانی با بیان اینکه 10 درصد محصولات تولیدی کشور در حوزه پتروشیمی مربوط به شرکت سرمایه گذاری غدیر است تصریح کرد: در سال های گذشته روزهای سختی را به دلیل کاهش قیمت نفت سپری کردیم چرا که با کاهش قیمت نفت، محصولات نفتی نیز به شدت با کاهش قیمت همراه بود.