مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: هزینه خسارت با توجه به چند شاخصه تعیین می‌شود که از حداقل 2 میلیون تومان تا حتی 8 میلیون تومان و بیشتر این نرخ مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار مرور نیوز از اصفهان، احمد سلیمانی‌پور  با اشاره به آخرین وضعیت درختان قطع شده در پیرامون دانشگاه هنر اصفهان اظهار کرد: از اواخر مردادماه که این اتفاق رخ داده از طریق قوه قضاییه پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم و هنوز پرونده در جریان است.

وی با یادآوری قطع درختان گفت: 7 سرو سالم حدود 25 ساله در خانه تاریخی مارتا پیترز که در اختیار دانشگاه هنر اصفهان است، قطع شده و جای آن نهال یک سال کاشته شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان این که مسؤولان دانشگاه با این بهانه که درختان دید آثار باستانی را گرفته‌اند اقدام به این کار کرده‌اند گفت: این ادعا درست نیست و آن مکان یک فضای سبز ایده آل مناسبی بود و از طرفی درخت سرو در بسیاری از آثار باستانی وجود دارد.

وی این اتفاق را اشتباه مدیریتی دانست و تأکید کرد: از طریق مشاور حقوقی پیگیر این پرونده هستیم و در حال طی روند قانونی است که در صورت تشخیص دادگاه جریمه مالی و حبس برای خاطیان به همراه خواهد داشت.

سلیمانی‌پور در ادامه خاطر نشان کرد: موضوع مقابله با قطع درختان جدی است، هیچکس اجازه قطع درختی را ندارد و این کار جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان این که کمیسیون ماده 7 برای رسیدگی به چنین پرونده‌هایی در سازمان ما شکل گرفته است، تصریح کرد: هر تخلفی در این زمینه گزارش شود به این کمیسیون می‌آید که در آن نمایندگانی از شورای اسلامی شهر، شهرداری و سازمان پارک‌ها حضور دارند.