امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس گفت: دغدغه آیت الله هاشمی رفسنجانی چه در خارج کشور و چه در داخل کشور وحدت امت اسلامی بود و با سعه صدر تلاش می‌کرد تا وحدت و اتحاد در کشور حفظ شود.

به گزارش مرور نیوز، درباره شخصیت آیت الله رفسنجانی اظهار داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی، عالم وارسته و سیاستمدار به تمام معنای واقعی و موفق بود و خدمات وی به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بر همه واضح و آشکار است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: ایشان در مخالفت با رژیم پهلوی و دوران انقلاب اسلامی سختی‌ها و شکنجه ها و تبعیدها زیادی متحمل شدند و قبل از انقلاب زحمات زیادی برای کشور و نظام کشیدند، استقامت و پایداری در راه هدف و مسیر انقلاب ستودنی است.

وی تصریح کرد: ویژگی خاص آیت الله رفسنجانی این بود با وجود همه جایگاه و مسئولیت‌های سنگینی که داشتند، یک عالم دین بودند و دلسوز علما و حوزه‌های علمیه بوده و اهل علم و مطالعه بودند.

آخوند نوریزاد ادامه داد: ایشان یک شخصیت سیاسی و علمی و دلسوز نظام و انقلاب بودند و در تفسیر قرآن زحمات زیادی کشیدند.

وی بیان داشت: یار همیشگی امام راحل بوده و پس از رحلت امام راحل یار دیرین مقام معظم رهبری در اداره کشور بودند و همیشه قبل و بعد از انقلاب در مبارزات کنار ایشان بود.

آخوند نوریزاد خاطر نشان کرد: دغدغه وی در امت اسلامی چه در خارج کشور و چه در داخل کشور وحدت امت اسلامی بود و با سعه صدر تلاش می‌کرد تا وحدت و اتحاد در کشور حفظ شود.

امام جمعه اهل سنت افزود: مردم ما همیشه در ظل توجهات مقام معظم رهبری، قدر بزرگان کشور را می‌دانند و باید در این زمان وحدت و اتحاد خود را بیشتر کرده و از آیت الله رفسنجانی به نیکی و خوبی یاد شود و ایشان را الگو خود قرار دهند تا فتنه دشمنان برای نظام جمهوری اسلامی از بین رود.