مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان گفت: از سال 63 که آرامستان باغ رضوان تأسیس شد، تاکنون 126 هزار متوفی از مؤمنین و مؤمنات در این آرامستان دفن شده اند.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، محمد پرورش  اظهارکرد: در راستای خدمت رسانی به شهروندان اقدامات عمرانی و فرهنگی زیادی در آرامستان باغ رضوان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته احداث فاز سوم آرامستان باغ رضوان آغاز و بخشی از آن انجام شد، اظهارکرد: تکمیل فاز سوم باغ رضوان امسال و سال آینده در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: فاز سوم با 50 هکتار مساحت، ظرفیت دفن 160هزار متوفی را دارد.

وی با بیان اینکه از سال 63 که آرامستان باغ رضوان تأسیس شد، تاکنون 126 هزار متوفی از مؤمنین و مؤمنات در این آرامستان دفن شده اند، گفت: احداث معابر، ساخت قطعات و قبور در فاز 3 نیاز به اعتباری سنگین دارد و ظرف یک سال نمی توان آن را تکمیل کرد اما مدیریت باغ رضوان تکمیل فاز سوم را در دستور کار قرار داده تا بارترافیکی دیگر قطعات کاهش یافته، تسهیل در عبور و مرور ایجاد و از پراکندگی دفن پیشگیری شود.

پرورش یادآور شد: در بخش فرهنگی نیز سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان ارتقاء زیرساخت های فرهنگی را در دستورکار قرار داده که یکی از این زیرساخت ها، اجرای سیستم صوت باغ رضوان است.

وی ادامه داد: تا پایان امسال سیستم صوت در فاز دوم به بهره برداری می رسد و در سال آینده اجرای سیستم صوت در فاز یک نیز انجام می شود تا بستری برای ارایه پیام های فرهنگی، پخش دعاها و مناجات ها باشد.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان اضافه کرد: در بخش الکترونیک با افزایش فیبر نوری، کابل کشی و انتقال فیبر نوری به بازارچه ثامن الائمه و هشت بهشت درصدد ارایه خدمات بهتر به شهروندان هستیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر حدود 70 خدمت الکترونیک ارایه می شود که شهروندان می توانند از طریق پرتال شهرداری اصفهان، به زیرشاخه سازمان آرامستان ها مراجعه کنند و تقاضاهای خود در ارتباط با خدمات مجالس ، مداحان و قاریان را ارائه و پرداخت الکترونیکی داشته باشند.