معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: متاسفانه کوتاهی و کم کاری برخی ادارات در اجرای به موقع پروژه‌های عمرانی، هزینه های اجرایی و اجتماعی را افزایش داده است.

به گزارش مرور نیوز، محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای اداری بستان آباد با اشاره به اینکه توسعه و آبادانی منطقه و کشور نیازمند عزم جدی و همگانی است،افزود: متاسفانه برخی کوتاهی ها و کم کاری ها در مسیر اجرای پروژه های عمرانی از سوی ادارات موجب شده تا هزینه های اجرایی و اجتماعی افزایش یابد.

وی با اشاره به ظرفیت های فراوان برای توسعه شهرستان بستان آباد گفت: در شرایطی که به دلیل وضعیت آب و هوا بسیاری از مراکز تفریحی و گردشگری استان غیر فعال هستند، اما وجود پیست اسکی سهند در این شهرستان می تواند به مرکز جذب توریست و گردشگر تبدیل شده و بستان آباد را قطب گردشگری استان در فصول سرد کند.

پورمهدی همچنین با انتقاد از روند کند بازسازی خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب، خاطر نشان کرد: با وجود اهمیت و جایگاه این بنا در توسعه گردشگری شهرستان و پیگیری های فراوان هنوز بیش از 3 سال عملیات بازسازی این بنا به پایان نرسیده است.

وی با بیان اینکه تنها راه نجات و توسعه اقتصادی کشور توجه به اقتصاد مقاومتی است، گفت: مسئولان باید زمینه را برای توسعه سرمایه گذاری های داخلی و حل مشکلات سرمایه گذاران را فراهم کنند.

فرماندار بستان آباد نیز در این جلسه توجه به توسعه روستاها را از اولویت های اصلی برای توسعه پایدار و همه جانبه شهرستان برشمرد و گفت: روستاها از محورهای اصلی صنعت و اقتصاد کشور هستند که اگر مشکلات آنها حل شود، رسیدن به توسعه پایدار نیز تسهیل خواهد شد.

علی بدر شکوهی افزود: درخواست بیش از 106 واحد تولیدی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بررسی و تعداد 24 واحد جهت اخذ تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.

وی ادامه داد: بیش از 240 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به این واحدها پرداخت شد که در مجموع برای بیش از 200 نفر نیز در شهرستان شغل ایجاد شده است.