مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از آغاز اردوهای فرهنگی زمستانی برای بیش از 500 نفر از نوجوانان و جوانان زیرپوشش این نهاد در استان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز از بوشهر، احمد لطفی امروز در حاشیه جلسه کارگروه فرهنگی این نهاد در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این نهاد مقدس در راستای ارتقای وضعیت فکری و فرهنگی جامعه مورد حمایت خود توجه ویژه‌ای به جوانان و نوجوانان در عرصه‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد و در همین راستا با اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع و متناسب با نیازمندی‌های آنان اقدامات مطلوبی را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: هم اکنون اردوهای زمستانی به منظور آغاز برنامه‌های فرهنگی برای بیش از 500 نفر از جوانان و نوجوانان تحت حمایت این نهاد در اردوگاه پویندگان راه امام(ره) استان بوشهر در حال برگزاری است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه، یکی از ویژگی‌های متمایز فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد، آموزش بر مبنای خانواده محوری است،بیان کرد: این برنامه‌ها متناسب با نیازهای جامعه مورد هدف، از جمله زنان سرپرست خانوار، دانشجویان، دانش آموزان، دانش آموختگان دانشگاهی و از تحصیل بازمانده برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این اردوهای فرهنگی را تحکیم بنیان خانواده‌ها و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی جوانان و نوجوانان عنوان کرد و اظهار داشت: ارائه آموزش‌های عمومی خانواده محوری، ارائه خدمات مشاوره‌ای توسط مشاورین دینی و خانواده بر مبنای فرهنگ و ارزش‌های اسلامی- ایرانی، ارتقاء امید به زندگی، تأمین سلامت روان، آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی خانواده‌ها مبتنی بر فرهنگ‌سازی کارآفرینی و استعدادها و علایق مددجویان در جهت ایجاد اشتغال مؤثر و پایدار از جمله برنامه‌های است که در این دوره‌ها آموزش داده می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: کارگاه حجاب و عفاف،پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ،مهدویت ،آشنایی با سبک زندگی اسلامی و دینی و کارگاه پیشگیری از اعتیاد به مدت سه روز در در طول دوره برگزار می‌شود.

لطفی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های تفریحی که در قالب این اردوها برنامه‌ریزی شده است می‌توان به بازدید از موزه شهید رئیسعلی دلواری نماد مقاومت و استعمارستیزی اشاره کرد.

وی با بیان این‌که همه ساله در کمیته امداد، به منظور ارائه خدمات فرهنگی برای مددجویان، برنامه‌های اردویی تخصصی و آموزشی، جشنواره قرآنی و اردوهای زیارتی برگزار می‌شود، گفت: تا کنون در 9 ماهه سال‌جاری بیش از 3 هزار و 200 نفر از این خدمات بهره‌مند شده‌اند.