مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت بانوان در فعالیت‌های اقتصادی گفت: جایگاه بانوان در فعالیت های اقتصادی تقویت شود.

به گزارش مرورنیوز، رقیه کرمانیان در نشست اتاق فکر کارآفرینی و اشتغال بانوان استان یزد با اشاره به ضرورت تقویت جایگاه بانوان در فعالیت‌های اقتصادی با نگاه کارآفرینی،‌ اظهار کرد: پیوند ایده‌های کارآفرین و منابع زیربنایی با توجه به پتانسیل‌های شاخص بانوان هر منطقه از موضوعاتی است که نیازمند نگاه کارشناسی و فرصت آفرین است.

وی گفت: ظرفیت‌های حمایتی بسیار خوبی در دستگاه‌‎های اجرایی گوناگون برای پشتیبانی از مشاغل خُرد و خانگی بانوان وجود دارد که می توان با اطلاع رسانی موثر، جامعه را از این ظرفیت‌ها، آگاه و زمینه فعالیت افراد بیشتری را به وجود آورد.

کرمانیان افزود: زمانی که مردم نسبت به خدمات و زمینه‌های موجود برای گسترش فعالیت های کارآفرین و اشتغال‌زا آگاهی داشته باشند و بتوانند از امکانات  به صورت صحیح استفاده کنند، توانمندی و خلاقیت‌ها در قالب پیشرفت و توسعه قرار می گیرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تصریح کرد: با بررسی قوانین حوزه کارآفرینی، باید خلاء های قانونی در این زمینه شناخته شود و راهکارهایی برای رفع موانع گسترش کارآفرینی خلاقیت محور به ویژه برای بانوان ارائه شود.

این مقام مسئول در ادامه حضور اثرگذار بانوان در زمینه‌های اقتصادی و کارآفرینی را مستلزم بازتعریف و ایجاد جریان انگیزشی برای بهره‌گیری بیشتر جامعه از استعدادهای بالقوۀ افراد خلاق و خود باور دانست و بیان کرد: مسئولان بیش از پیش به تقویت جایگاه بانوان در فعالیت های اقتصادی توجه کنند.

وی در پایان سخنان خود مطالعات بازار برای شناخت زمینه‌های سودآور و پایدار در شغل را ضروری دانست و گفت: اگر نیاز مصرف کننده و بازار به خوبی شناخته شود می توان بر همین مبنا فعالیت های اقتصادی را برای بانوان برنامه‌ریزی کرد.

گفتنی است؛ در این نشست، اعضای اتاق فکر کارآفرینی و اشتغال بانوان استان به گفت‌و‌گو در زمینه توانمندی‌های بانوان، اهمیت شکوفایی استعدادها و خلاقیت، بازاریابی و فروش، ایجاد شبکه آموزش، فن‌آوری و تولید با توجه به شرایط استان و زمینه‌های اشتغال و فعالیت بانوان پرداخته شد.