رئیس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های ورودی از 90 روز به 77 روز کاهش پیدا کرده است.

به گزارش مرور نیوز، یدالله موحد امروز ظهر در جلسه شورای قضایی استان کرمان که با حضور پورمحمدی برگزار شد، اظهار داشت: 31 حوزه قضائی مصوب در استان کرمان شده است که 29 حوزه فعال است.

وی با اشاره به اینکه 323 شورای حل‌اختلاف در سطح روستاها و شهرهای استان کرمان فعالیت می‌کنند گفت: هزار و 560 نفر اعضای شوراهای حل‌اختلاف استان هستند.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه ماهیانه 50 هزار پرونده وارد دادگستری استان کرمان می‌شود افزود: روزانه 27 هزار و 300 نفر به سیستم قضائی استان کرمان مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سرانه پرونده برای هر قاضی در هر ماه 166 پرونده است گفت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها از ابتدای امسال از 90 روز به 77 روز کاهش پیدا کرده است.

موحد با اشاره به اینکه سرقت مستوجب تعریض، ضرب و جرح عمدی، تهدید و توهین به اشخاص عادی همانند کشور بیشترین جرائم در استان هستند گفت: تامین خواسته و مطالبه وجه، مطالبه خسارات دادرسی، مطالبه وجه چک و مطالبه مهریه بیشترین خواسته‌های مردم در طرح دعاوی است.

وی غیربومی بودن قضات را چالش اصلی دادگستری استان کرمان عنوان کرد و افزود: 33 قاضی جدید بومی جذب شده که در حال گذراندن دوره کارآموزی هستند و از شهریور سال آینده مشغول به کار می‌شوند.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه 65 درصد از زندانیان استان کرمان در ارتباط با مواد مخدر است گفت: 6 درصد از زندانیان زن و بیشترین زندانیان در گروه سنی 19 تا 45 سال هستند.